سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل در مقاطع مختلف آلمان

تحصیل در مقاطع مختلف آلمان

آیا شرایط تحصیل در مقاطع مختلف آلمان 2018 را نمی دانید ؟ مراحل اخذ پذیرش در تحصیل در مقاطع مختلف آلمان را نمی دانید ؟ چه زمانی باید برای اخذ پذیرش در تحصیل در مقاطع مختلف آلمان اقدام نمود ؟ نظام تحصیلی در مقاطع مختلف آلمان چگونه می باشد ؟ مدرک زبان مورد نیاز در تحصیل در مقاطع مختلف آلمان  چه می باشد ؟ همانطور که قبلا گفته شد دانشگاه های آلمان از سطح علمی مناسبی برخوردار می باشد و برای افرادی که سطح علمی دانشگاه اهمیت دارد می تواند دانشگاه آلمان و تحصیل در آلمان انتخاب مناسبی باشد در آلمان دانشگا های دولتی معتبر زیادی وجود دارد که به طور کلی موسسات آموزش عالی آلمان سه گروه می باشند که عبارتند از : دانشگاه ها ، موسسات علمی کاربردی و کالج هنر ، فیلم و موسیقی .

همچنین دانشگاه های آلمان به  دولتی و خصوصی  تقسیم بندی می شوند که  البته اکثر دانشگاه ها دولتی می باشند . بسیاری از دانشگاه های خصوصی فنی حرفه ای می باشند که توسط دولت به رسمیت شناخته شده اند . البته  دانشگاه های فنی حرفه ای هزینه ی تحصیلی نسبتا بالایی دارند به همین دلیل بسیاری از دانشجویان تمایل به دانشگاه های فدرال دارند . برای تحصیل در کشور آلمان باید مدارکی در ید داشته باشید که بتوانید با آنان در کشور مبدأ در مقاطع بالاتر تحصیل نماید برای مثال قبولی کنکور سراسری در ایران که این مورد وثوق در اکثر کشور ها هم چون آلمان می باشد بنا بر این جهت ورود به مقطع لیسانس کشور آلمان با  قبولی در کنکور سراسری می توان برای پذیرش دانشگاه های آلمان اقدام نمود . در مورد هزینه های تحصیلی در المان باید گفت که تقریبا تحصیل در آلمان رایگان می باشد زیرا هزینه تحصیل در دانشگاه آلمان 700 یورو تا 1200 یورو برای هر سال می باشد .

مقاطع تحصیلی دانشگاه کشور آلمان

کارشناسی در کشور آلمان

اولین مقطع دانشگاهی آلمان مقطع کارشناسی است که دانشجویان می توانند این مقطع را در 6 تا 8 ترم به پایان برسانند .که پس از این مقطع دانشجویان می توانند به کار حرفه ای خود بپردازند یا برای مقطع فوق لیسانس اقدام نمایند  . برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس کشور آلمان شما علاوه بر قبولی در دانشگاه های مورد تأیید مراجع کشور آلمان می بایست گواهی پایان دوره مقاطع 12 ساله اولیه را ید داشته باشد .

کارشناسی ارشد در کشور آلمان

این مقطع بعد از اتمام مقطع کارشناسی می باشد که بسته به توانایی علمی اشخاص 2 تا 4 ترم طول خواهد کشید . که برای پذیرش در این مقطع باید مقطع کارشناسی به پایان رسیده باشد. دانشجو در این مقطع اجازه 24 ساعت کار پارت تایم را در زمان تحصیل دارد . برای اخذ پذیرش می بایست همانند سایر مقاطع مدرک زبان آلمانی b1  را فرد در دست داشته باشید .

دکتری در کشور آلمان

این مقطع بین 2 تا 5 سال طول می کشد که در طول دوره همانند سیستم ایران باید بر روی پروژه تحصیلی کار شود  .  از ملزومات پذیرش در این واحد علاوه بر تأیید مدارک تحصیلی خود و دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد و مدرک زبان آلمانی باید یک استاد راهنما و یا سوپروایزر اخذ نمایید ونسبت به پذیرش اقدامات اولیه را انجام دهید .

فایل صوتی توضیحات آقای دکتر ملک پور در باب تحصیل آلمان

 

فایل صوتی توضیحات آقای دکتر ملک پور در باب دکترای ریاضی آلمان

 

اخذ ویزا برای تحصیل آلمان

برای کسانی که می خواهند در کشور آلمان تحصیل نمایند ابتدا باید از دانشگاهی که می خواهند در آن تحصیل کنند پذیرش داشته باشند . و برای اینکه بتوانند وارد کشور آلمان شوند باید ویزای تحصیلی اخذ نمایند که ممکن است چند ماه فرآیند آن طول بکشد . که این ویزای تحصیلی 2 سال اعتبار دارد که پس از دو سال نیز قابل تمدید می باشد . البته علاوه بر اینکه  ویزای تحصیلی آلمان  مورد نیاز است پس از ورود به کشور آلمان شما باید برای اخذ مجوز اقامت نیز درخواست نمایید. با ویزای تحصیلی آلمان شخص 3 ماه زمان دارد که در دانشگاه مورد نظر ثبت نام نماید و چنانچه به زمان بیشتری لازم بود این ویزا برای مدت 3ماه دیگر قابل تمدید می باشد.

برای درخواست ویزای تحصیلی کشور آلمان مدارکی لازم است که به آنها اشاره خواهد شد ، از مدارکی  که برای اخذ ویزای تحصیلی لازم است می توان به : تکمیل  فرم درخواست ویزا  پاسپورت و عکس ، مدرکی که نشان دهد فرد در دانشگاه آلمان پذیرفته شده است، مدرک تحصیلی، مدرکی که نشان دهنده مهارت زبان آلمانی شخص باشد و یا اینکه نشان دهد شخص قصد شرکت در دوره های زبان در کشور آلمان را دارد( چنانچه در آلمان تحصیل می نماید) مدرکی که نشان دهد شخص پول کافی برای تامین هزینه های خود در آلمان را دارد که حدود 10?000یورو در سال می باشد که این پول را در حسابی مشخص واریز کرده و تا زمانی که به آلمان برسد حق برداشت آن را نخواهد داشت و در کنار آن باید گردش حساب نیز داشته باشد و بیمه سلامت و در آخر تاییدیه از صحت تمام مدارک فوق الذکر اشاره نمود .

دانلود ویدیو 

 

حال مدارکی که برای اخذ اجازه اقامت در کشور آلمان مورد نیاز است  و باید ظرف دو هفته پس از ورود به کشور آلمان درخواست شود به شرح ذیل می باشد

مدرک بیمه سلامت و پاسپورت معتبر

-ویزایی که شخص با آن وارد کشور آلمان شده است

-مدرک حساب مالی

-پرداخت هزینه مجوز اقامت

-تاییدیه ثبت نام در دانشگاه آلمان و مدرک زبان .

اشخاصی که برای دوره های زبان در آلمان اقدام می نمایند برای اخذ مجوز اقامت نیازمند نمره امتحان DFیاDSH و برای دوره های آموزشی انگلیسی به امتیاز تافل یا آیلتس می باشند.  به دلیل اینکه زبان آموزشی در آلمان به زبان آلمانی است افراد برای گرفتن پذیرش در دانشگا ه های آلمان  نیازمند مدرک زبان آلمانی می باشند (البته برای رشته های آلمانی ) .که باید برای اثبات زبان آلمانی خود در امتحانی DSHیا DF  شرکت نمایند. البته افرادی که قصد دارند در رشته های بین الملی تحصیل نمایند نیازمند مدرک زبان آلمانی نمی باشند همچنین اشخاصی که مدرک زبان آلمانی ندارند می توانند در یک مدت مشخص در دوره های زبان آلمانی شرکت نمایند.و سپس وارد دانشگاه شوند . مدارک زبان مورد نیاز کشور ها را می توانید در موسسه مشاوره ای ام آی ای با همکاری موسسه حقوقی ملک پور  ببینید و یا با مشاورین حقوقی ما تماس بگیرید. پس از اینکه مجوز اقامت  صادر شد این مجوز به مدت دو سال اعتبار خواهد داشت.

شاید بپرسید که آیا می توان با ویزای شنگن در آلمان تحصیل کرد؟ در پاسخ باید بگوییم افرادی که ویزای شنگن دارند تنها می توانند تا 90روز در آلمان اقامت نمایند بنابراین کسانی که قصد تحصیل در آلمان بیش از 90 روز را دارند باید برای ویزای ملی آلمان اقدام نمایند.

آنچه در مجموع می توان گفت این است که تحصیل در آلمان و اخذ ویزای آن می تواند گزینه مناسبی برای تحصیل در آلمان باشدزیرا هزینه تحصیل ندارند و سطح علمی دانشگا ه ها  هم بالاست . برای تحصیل در دانشگاه آلمان علاوه بر اخذ پذیرش دانشگاه آلمان باید با ویزای تحصیلی وارد کشور آلمان شد و پس از آن نیز باید برای اخذ مجوز اقامت در آلمان اقدام نمود . همچنین برای پذیرش در دانشگاه هایی که به زبان آلمانی هستند دانشجویان نیازمند مدرک زبان آلمانی می باشند که می توانند از طریق دوره های زبان در کشور آلمان نیز مهارت زبان خود را افزایش دهند . برای کسب اطلاعات در زمینه تحصیل در مقاطع مختلف آلمان می توانید به موسسه مشاوره ای ام آی ای با همکاری موسسه حقوقی ملک پور  در وین و یا دفاتر همکار ما در ایران تماس حاصل فرموده و راهنمایی های لازم را از مشاورین حقوقی متخصص ما دریافت نمایید.





ادامه مطلب

[ یکشنبه 96/9/26 ] [ 12:57 صبح ] [ mie ]