سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه های مهاجرت به فرانسه و اخذ تابعیت فرانسه

راه های مهاجرت به فرانسه و اخذ تابعیت فرانسه

راه های مهاجرت به فرانسه و اخذ تابعیت فرانسه  و همچنین وکیل مهاجرت چگونه میباشد ؟ شرایط و راه های مهاجرت به فرانسه و اخذ تابعیت فرانسه را می دانید ؟ آیا قوانین راه های مهاجرت به فرانسه و اخذ تابعیت فرانسه را می دانید ؟ شما می توانید از طریق کارشناسان و حقوقدانان با تجربه و مشاورین متخصص  موسسه حقوقی  ملک پور همکار موسسه مشاوره ای ام آی ای اتریش در خصوص راه های مهاجرت به فرانسه و اخذ تابعیت فرانسه و چگونگی اخذ اقامت فرانسه از طریق تولد فرزند در فرانسه و  شرایط اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج در فرانسه همچنین مهاجرت تحصیلی به فرانسه و مهاجرت به فرانسهاز طریق کار در فرانسه و یا تحصیل در فرانسه و یا بورسیه تحصیلی فرانسه مشاوره رایگان بدست آورید .

راهنمای اخذ تابعیت فرانسه

پس از زندگی در فرانسه به مدت پنج سال – یا کمتر در برخی موارد – شما می توانید برای اخذ تابعیت فرانسه و یا اقامت دائم فرانسه اقدام کنید .

اگر فردی  می خواهد در فرانسه بلند مدت زندگی  کند و یا  حتی به طور دائم زندگی کند ،  و میخواهد  که واجد شرایط برایاخذ اقامت دائم در فرانسه و یا اخذ تابعیت فرانسه شود ، این امر پس از پنج سال زندگی در فرانسه اعمال میشود ، اگر چه این زمان در بعضی از موارد مانند ازدواج یا  اخذ اقامت از طریق ملیت پدر و مادر در فرانسه  کاهش پیدا میکند .

 

این که آیا شما تابعیت فرانسه و یا اقامت دائم فرانسه را انتخاب کنید، هر دو گزینه به شما اجازه ادامه زندگی در فرانسه به صورت  بلند مدت را میدهد ، اگر چه برخی از تفاوت های مهم بین این دو است که می تواند به شما در تصمیم گری  کمک کند  که بهترین گزینه ای که وجود دارد را  با توجه به قوانین کشور فرانسه انتخاب کنید.

فرانسه به شهروندان بریتانیایی که واجد شرایط هستند  اجازه تابعیت دوگانه میدهد یعنی هم تابعیت بریتانیایی داشته باشند هم تابعیت فرانسوی ، شهروندان بریتانیایی میتوانند درخواست به  شهروندی فرانسه برای حفظ دسترسی به زندگی در اتحادیه Eureopean (اتحادیه اروپا) را بکنند .

 

با اجازه اقامت دائم در فرانسه چه اتفاقی میوفتد ؟

اجازه اقامت دائم فرانسه به فرد  اجازه می دهد  به ماندن در فرانسه به مدت 10 سال که این امر تجدید پذیر هم میباشد. با این حال، در حالی که فردی که اقامت دائم کشور فرانسه را دارد  ممکن است بسیاری از حقوق برابر با شهروندان فرانسوی (به عنوان مثال در آموزش و پرورش، در محل کار، در بهداشت و درمان) را داشته باشد انا از حقوق سیاسی اعم از حق رای یا یاشتغال به  منصب قضایی یا سیاسی وابسته به حقوق کشور ممنوع میباشد .

اگر شما این  انتخاب را کرده اید که  به یک شهروند فرانسوی تبدیل شوید این امر باعث میشود شما همچنین به  یک شهروند اتحادیه اروپا (EU) تبدیل شوید ، و آزادی حرکت در سراسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را داشته باشد و از آن  لذت ببرید. همچنین شما لازم نیست از تابعیت قبلی خود خارج شوید با اخذ تابعیت فرانسه شما میتوانید تابعیت کشور خود را نیز داشته باشید  و به شهروند دو تابعیتی تبدیل شوید.

همچنین برای اخذ اقامت فرانسه شما لازم است که یه بازه زمانی به طور مستمر در کشور اقامت داشته باشید.

 

اقامت دائم در فرانسه

هنگامی که شما در فرانسه به مدت پنج سال مداوم زندگی کنید میتوانید درخواست کارت اقامت دائم را از کشور فرانسهداشته باشید که وقتی این کارت را گرفتید تجدید پذی است و اقامت شما به مدت 10 سال تمدید میشود . که بااین کارت شما میتوانید شغل مربوط به حرفه خود را پیدا منید و همچنین از سایر حقوق شهروندی فرانسه مانند تحصیل/ درمان/بهداشت / و … به حز حقوق سیاسی را داشته باشید .

ترک اقامت فرانسه چگونه است ؟

اگر فردی به مدت حداقل دوسال کشور فرانسه را ترک کند از اقامت این کشور خارج میشود.

 

وضعیت اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / شهروندان سوئیس برای اقامت فرانسه چگونه است ؟

اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / شهروندان سوئیس ساکن در فرانسه اگر  برای پنج سال یا بیشتر به طور مداوم در کشور فرانسه زندگی کنند  میتوانند درخواست اقامت و تابعیت کشور فرانسه را داشته باشند  بدون نیاز به اثبات درآمد و یا اشتغال خود ، حتی پس از گرفتن اقامت و تابعیت این افراد میتوانند درخواست کمک های مالی از جمله خرید مسکن و یا پیدا کردن ضغل را از دولت فرانسه داشته باشند.

 

کاهش مقدار 5 ساله به 3 ساله :

اگر فردی در حال پیوستن به  خانواده که در حال حاضر دارای اقامت دائم فرانسه است ، و یا اگر فردی دارای  پدر و مادری که دارای تابعیت فرانسه هستند و یا اینکه دارای اقامت موقت فرانسه  هستند  و یا اینکه اخذ تابعیت فرانسه از طریق تولد فرزند را میخواعد این مدت 5 ساله به 3ساله تبدیل میشود.

راهای اخذ تابعیت فرانسه چگونه میباشد ؟

شما می توانید تبدیل به  یک شهروند فرانسوی با تمام حقوق همراه (مانند رای گیری در انتخابات فرانسه) از طریق هر دو را اخذ تابعیت، ازدواج یا تولد  (چه در فرانسه و چه در حالی که  خارج از کشور به دنیا آمده یا متولد شده از پدر و مادر فرانسوی) شوید. همچنین شما ب باید بیش از  18سال سن داشته باشید و در فرانسه زندگی کنید.  و لازم نیست که از تابعیت قبلی خود خارج شوید ، میتوانید دارای دو تابعیت یعنی هم تابعیت قبلی هم تابعیت فرانسوی خود را داشته باشید.

اعطای تابعیت  فرانسه :

 را ه های اخذ اقامت و تابعیت فرانسه :

 

در فرانسه زندگی کرده به مدت پنج سال مداوم (کمتر تحت شرایط خاص، مانند اینکه فردی به مدت دوسال در دانشگاهای کشور فرانسه تحصیل کرده باشد ) یهنی تحصیل در فرانسه داشته باشد.

این امر میتواتد ثابت کند که فرد با فرهنگ و زبان  فرانسوی آشنایی دارد.

اگر فردی خواهان اخذ تابعیت فرانسه از طریق تولد یا ازدواج باشد باید فرایندی را برا این انر طی کند که فرایند شامل ثبت نام و پذیرش از طریق پرکردن فرم (CAI) میباشد که در این فرم شما مورد ارزیابی قرا میگیرید که آیا صلاحیت اخذ تابعیت فرانسه را دارید یه خیر.

اشخاص بالای هجده سال در صورتی می توانند تقاضای اخذ  تابعیت و اقامت فرانسه را بکنند که دارای شرایط زیر باشند :

 

بعد از پنج سال اقامت مداوم به صورت زندگی کردن مداوم در فرانسه ، همچنین متقاضیان متاهل باید همراه خانوادشان درکشور فرانسه اقامت داشته باشند .

متقاضی همچنین باید  درآمد اولیه ای در فرانسه طی پنج سال قبل داشته باشد

متقاضیانی تابعیت اتحادیه اروپا را ندارند  باید اجازه اقامت از دولت فرانسه بگیرند.

شما عزیزان اگر خواهان مهاجرت به فرانسه و هستید و می خواهید در رابطه با راه های مهاجرت به فرانسه و اخذ تابعیت فرانسه  و مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل در فرانسه و مهاجرت به فرانسه از طریق کار در فرانسه و همینطور اخذ تابعیت فرانسه از طریق تولد فرزند و اخذ تابعیت فرانسه از طریق ازدواج اطلاعات دقیق و به روز اخذ نمایید همواره می توانید با  موسسه حقوقی  ملک پور همکار موسسه مشاوره ای ام آی ای اتریش و شعبه مرکزی این موسسه در وین اتریش به صورت مستقیم تماس حاصل نموده و یا با تمامی دفاتر همکار این موسسه در سراسر ایران در خصوص راه های مهاجرت به فرانسه واخذ تابعیت فرانسه  و  به صورت کاملا تخصص مشاوره رایگان دریافت نمایید .

اخذ تابعیت فرانسه از طریق ازدواج 

فرد میتواند از طریق ازدواج تابعیت فرانسه را اخذ کند در صورتی که 4 سال از ازدواجش گذشته باشد با رعایت شرایط زیر :

 

فرد همچنان مزدوج باشد و طلاق نگرفته باشد

همسر شما / تابعیت فرانسه خود را حفظ کرده باشد

با ثابت کردن اینکه دانش زبان فر انسه را دارید .

اگر متقاضی در خارج از کشور فرانسه با تبعه فرانسوی ازدواج کرده باشد برای اخذ تابعیت فرانسه  احتیاج به ثبت نام در French civl  registry دارد

 

اخذ تابعیت فرانسه از طریق تولد

کودکانی که در خاک فرانسه متولد شده اند میتوانند  تابعیت فرانسه را  در روز تولد 16 خود اخذ و شهروندی خود را درسن 18 سالگی به طور کامل ارائه کنند . همچنین این افراد باید از سن 11 سالگی به مدت 5 سال به طور مداوم در کشور فرانسه زندگی کرده باشند

اصلاح قانون فرانسه در سال 2015 نیز این امکان را برای کودکان برای به دست آوردن تابعیت فرانسه در سن  18 سالگی ، اگر آنها در فرانسه از سن شش زندگی می کردند،  و در مدرسه فرانسوی حضور داشتند و یا اینکه یک خواهر یا برادر فرانسوی داشته باشند ، اعمال کرد .

اگر فردی  در فرانسه متولد نشده اما از  پدر و مادر فرانسوی به دنیا آمده اند، فرد میتواند  با درخواست به دوات فرانسه خواهان اخذ تابعیت فرانسوی  خود شود

استثنا برای اخذ  تابعیت فرانسه بلافاصله:

 

فرد می توانید بلافاصله تابعیت فرانسه را درخواست دهید ، بدون دوره انتظار پنج سال، اگر:

 

شخص متقاضی اخذ  تابعیت فرانسه در ارتش فرانسه خدمت کرده است؛

شخص متقاضی اخذ  تابعیت فرانسه به عنوان یک پناهنده واجد شرایط وارد کشور فرانسه شده اید ؛

شخص متقاضی اخذ  تابعیت فرانسه از لحاظ خدمات استثنایی به فرانسه کمک کرده اید.

شخص متقاضی اخذ  تابعیت فرانسه از یک کشور که در آن فرانسه زبان رسمی است و یک مدرسه فرانسوی زبان برای حداقل پنج سال حضور داشته اید.

 

مدارک لازم برای اخذ تابعیت فرانسه

 

دو نسخه از فرم درخواست تابعیت فرانسه با  تاریخ و امضا؛

نسخه هایی از ID از هر دو متقاضی و همسر؛

نوشتن ادرس / شماره تلفن/ نام و نان خانوادگی

ترجمه تمامن صفحات شناسنامه

گواهی ازدواج به دست آمده در سه ماه گذشته ؛

پر کردن گواهی L ‘honneur را DES 2 époux ، توسط زن و شوهر در سفارت یا کنسولگری

مدارک و شواهد از رابطه و یا زندگی زناشویی مانند گواهی تولد فرزندان ، مسکن، حساب بانکی مشترک ، سند ملکیت.

اثبات این که متقاضی یک دانش کافی از زبان فرانسه، مانند یک دیپلم زبان فرانسه یا گواهی زبان فرانسه دارد.

شواهدی وجود دارد که شما سابقه کیفری نداشته باشید، به عنوان مثال، یک گواهی سابقه کیفری از کشور محل اقامت خود در 10 سال گذشته؛

نشان دادن گواهی اشتغال و یا نامه اینکه فرد به میزات کافی برای زندگی در فرانسه حمایت مالی دارد.

درخواست فرد توسط دفتر پلیس امنیت / اداره مهاجرت/ شهرداری/ سفارت و و دیگر بخش های مختلف دولتی ارزیابی و هچنین ممکن است فرد توسط پلیس مصاحبه شود ، که این پروسه ممکن است 2 سال طول بکشد.

در صورت موفقیت، فرد تبدیل به یک شهروند فرانسوی میشود و اعطای تابعیت فرانسه فرد طی  مراسم اعطای تابعیت فرانسه داده میشود ور فرد دارای ، کارت فرانسه ID ملی و گذرنامه فرانسوی میشود.

 

امید است که مطالب بالا تا حدودی به شما راجع اخذ تابعیت فرانسه کمک کرده باشد.

در پایان بحث راه های مهاجرت به فرانسه و اخذ تابعیت فرانسه  می توان بیان نمود که اگر شما هم خواهان اخذ تابعیت فرانسهو اقامت در فرانسه و یا مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل و مهاجرت  کاری در فرانسه هستید میتوانید  با مشاورین و حقوقدانان معتبر علاوه بر بحث راه های مهاجرت به فرانسه و اخذ تابعیت فرانسه  اطلاعات دیگری راجع به اخذ تابعیت فرانسه و کار و سرمایه گذاری در فرانسه و بورس تحصیلی درفرانسه  و هزینه های تحصیل در فرانسه   و راه های مهاجرت به فرانسهو اخذ تابعیت فرانسه کارشناسان مسلط به امور بین الملل و وکلای مجرب موسسه حقوقی  ملک پور همکار موسسه مشاوره ای ام آی ای اتریش در سراسر دنیا و یا شعبه مرکزی در وین اتریش آماده اطلاع رسانی در خصوص راه های مهاجرت به فرانسه واخذ تابعیت فرانسه  به شما عزیزان از طریق تلفن و به صورت مشاوره رایگان می باشد .




ادامه مطلب

[ دوشنبه 96/12/28 ] [ 1:10 عصر ] [ mie ]