سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کار در آلمان برای ایرانیان

کار در آلمان برای ایرانیان

شرایط کار در آلمان برای ایرانیان چگونه است ؟ قوانین کار در آلمان برای ایرانیان و شرایط مهاجرت به آلمان و قوانین اخذ ویزای کاری آلمان و راههای اخذ اقامت آلمان به چه صورت است ؟ کار در آلمان برای ایرانیان به چه صورت خواهد بود ؟ کار در آلمان برای ایرانیانشامل چه شغل ها و مواردی می شود ؟ آیا کار در آلمان برای ایرانیان ممکن و میسر خواهد بود ؟ موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه مشاوره ای ام آی ای اتریش در خصوص شرایط کار در آلمان برای ایرانیان و لیست مشاغل مورد نیاز در آلمان در سال 2017 مقاله ای را به نگارش درآورده است ، اگر شما عزیزان خواهان کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین کار در آلمان برای ایرانیان می باشید همواره خواهید توانست با موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نموده و در خصوص شرایط کار در آلمان برای ایرانیان با این موسسه مشاوره ی تلفنی و رایگان دریافت نمایید .

کشورآلمان نه تنها دارای چشم­اندازهای زیبا است، یکی از قدرتمندترین کشورهای اروپا نیز بشمار می­رود. با وجود رشد سریع اقتصادی و نرخ پایین بیکاری در آلمان، این کشور بهترین مقصد برای افرادی است که در جستجوی کار هستند.

کار در آلمان برای ایرانیان : مشاغل مورد نیاز آلمان

در بحث کار در آلمان برای ایرانیان به این صوت است که به دلیل شرایط کاری مناسب در آلمان و رشد مستمر اقتصادی، بازار کار آلمانمهاجران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می­کند. اخیراً کمبود نیروی کار در برخی حرفه­ها و رشته­های بخصوص به تسهیل ورود خارجی­ها از طریق مراحل اداری ساده و سکونت یافتن آن­ها در شهرهای آلمان منجر شده است. در مقاله­ی حاضر اطلاعات دقیقی در بابمشاغل مورد نیاز در آلمان برای ایرانیان، ویزای جستجوی کار در آلمان و مهاجرت به آلمان از طریق تخصص شرح داده می­شود.

در ابتدای بحث شرایط کار در آلمان برای ایرانیان به شرح مختصری از وضعیت اقتصادی آلمان  می پردازیم

کار و زندگی در آلمان دارای مزایای بسیاری است. ابتدا لازم به ذکر است که اقتصاد آلمان یکی از سه قدرت جهان محسوب می­شود، نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین (7%) و همچنان رو به نزول است. به علاوه وجود سیستم امنیت اجتماعی قوی برای محافظت از بیماران، بازنشستگان، معلولین و بیکاران مزیت بزرگی برای جذب مهاجران از سراسر جهان محسوب می­شود. از این گذشته به دلیل افزایش تعداد مهاجران و در نتیجه ویژگی­های چندفرهنگی برجسته، فرآیند اتحاد و یکپارچگی در جامعه­ی آلمان تسریع یافت.

با این حال مزایای اقتصاد قوی، حقوق خوب، کیفیت عالی زندگی و مزایای اجتماعی، زیرساخت­های مدرن و مسکن خوب و قیمت مناسب با چالش­هایی همراه است: یادگیری زبان و انس گرفتن با خانه­ی جدید.

در باب شرایط کار در آلمان برای ایرانیان می توان بیان نمود که خوشبختانه اخیراً قوانین مهاجرت به آلمان به ویژه برای برخی گروه­های بخصوصی از کارگران سهل­تر شده است. این تغییر سیاست ممکن است به دلیل افزایش قابل توجه جمعیت کهنسال که منجر به کمبود سالانه 250000 نیروی کار می­شود و نیز کمبود فارغ­التحصیلان و متخصصین در رشته­های بخصوصی باشد.

ولی بهتر است نگاه دقیق­تری به این بخش­ها و حرفه­ها داشته باشید، چراکه دسترسی مهاجران به بازار کار آلمان را ممکن می­سازند. افرادی که دارای مدارک تحصیلی فنی هستند، پزشکان، مهندسین خلاق و کارشناسان فناوری، فناوری اطلاعات و علوم دارای فرصت­های اشتغال در آلمان می باشند و اخذ مجوز کار و ویزای کاری برای آن­ها راحت­تر است.

همچنین در کنار بحث شرایط کار در آلمان برای ایرانیان لازم به ذکر است که نظام بهداشت و درمان آلمان به شبکه­ی متراکم بیمارستان­ها، درمان­های پزشکی حرفه­ای و به طور کلی سطح عالی بهداشت و درمان مشهور است. به عنوان یک پزشک در آلمان از جنبه­های مختلفی می­توانید از سیستم بهداشت و درمان این کشور بهره ببرید. جامعه نه تنها قدردان پزشکان است و آن­ها محترم می­شمارد، بلکه پزشکان دستمزد قابل توجهی نیز دریافت می­کنند و میانگین درآمد سالانه حدود 49000 یورو است.

نیروی پزشک مورد نیاز در آلمان حدود 5000 تن است، ولی انتظار می­رود که در سال­های آینده نیاز به پزشکان در آلمان فقط در بخش عمومی افزایش یابد. بخش خصوصی نیز به پزشکان عمومی نیاز دارد. طبق قوانین مهاجرت لازم به ذکر است که خواه از کشورهای اتحادیه اروپا یا غیراتحادیه اروپا باشید واجد شرایط اخذ مجوز پزشکی و کار در آلمان برای ایرانیان هستید.

در خصوص کار در آلمان برای ایرانیان به دلایل زیر به جرأت می­توان آلمان را مرکز نوآوری نامید:

یه دلیل فرصت های شغلی مناسب در آلمان همکاری­های تکنولوژیکی پیشرفته در زمینه­های مختلفی نظیر خودروسازی، اشعه­ی ایکس، فناوری اطلاعات، صنایع شیمی و داروسازی و همچنین بخش­های بیوتکنولوژی و فناوری نانو.

کمبود نیروی کار متخصص در آلمان در زمینه­های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات است. در نتیجه متخصصین این رشته­ها آینده­ی شغلی بسیار خوبی دارند و حقوق آن­ها از 35000 یورو تا 40000 یورو است و گاهی براساس تعداد سال­های سوابق حرفه­ای به 70000 یورو نیز می­رسد. مراحل اخذ مجوز کار برای متخصصین این رشته­ها باید بدون هیچ مشکلی باشد.

علاوه بر این تقاضا در رشته­های پرستاری و آموزش فنی با افزایش پیداری مواجه بوده است و دسترسی به بازار کار آلمان برای این رشته­ها نیز سهل­تر است و کار در آلمان برای ایرانیان ممکن خواهد بود .

در نتیجه در خصوص کار در آلمان برای ایرانیان به این صورت است که اگر قصد دارید در آلمان اشتغال یابید و در یکی از رشته­های مذکور در مقاله­ی حاضر تحصیل کرده­اید، آگاه باشید که نه تنها فرصت­های شغلی بسیاری در آلمان در انتظار شما است بلکه امور اداری این رشته­ها جهت اخذ مجوز کار و ویزای کاری برای ورود به بازار کار آلمان چندان مشکل نیست.

شرکت­ها نگران هستند، کارمندان لبخند می­زنند: کمبود نیروی کار در آلمان رو به افزایش است و کار در آلمان برای ایرانیان فراهم می باشد . . در ادامه 10 حرفه­ی مهمی را که در با کمبود نیروی کار در آلمان مواجه هستند ذکر می­کنیم:

  1. کارگران ساده ی فنی (قفل و کلیدساز، لوله­کش، نجار و غیره)
  2. مهندسین
  3. متصدیان
  4. متخصصین فناوری اطلاعات
  5. مهمانداران
  6. مدیران اجرایی
  7. متخصصین فروش
  8. حرفه­های پزشکی (بخصوص پرستاری)
  9. تکنسین­ها
  10. کارشناسان حسابداری و امور مالی

تسلط به زبان آلمانی یکی از شروط الزامی بیشتر این مشاغل برای ویزای کار در کشور آلمان و کار در آلمان برای ایرانیان است. برای متخصصین بین­المللی مسلط به زبان انگلیسی نیز فرصت­هایی اغلب در زمینه­های مهندسی، مدیریت و فناوری اطلاعات یافت می­شود.

شرایط لازم اولیه جهت اخذ مجوز کار آلمان برای کارمندان و کارفرمایان و کار در آلمان برای ایرانیان به شرح زیر است:

  • شرایط استخدام کارمند احتمالی خارجی باید برابر با یک کارمند آلمانی باشد.
  • هیچ تبعه­ی آلمانی یا اروپایی برای اشتغال در آن سمت وجود نداشته باشد.
  • معمولاً کارمند باید دارای مدرک دانشگاهی یا مدرکی معادل باشد. برخی مشاغل دارای شرایط ویژه­ای هستند.
  • کارفرما (شرکت آلمانی) باید در مراجع قانونی اداره کار آلمان ثبتنام کند و برای اخذ شماره ثبت شرکت درخواست بدهد.

ویزای جستجوی کار آلمان و کار در آلمان برای ایرانیان

ویزای جستجوی کار آلمان یک مجوز اقامت طولانی مدت است که امکان اقامت شش ماهه در کشور را به منظور جستجوی کار و کار در آلمان برای ایرانیان فراهم می­کند. اگر در پایان 6 ماه شغلی یافته باشید، ویزای کار آلمان یا مجوز کار آلمان را دریافت خواهید کرد و اجازه خواهید داشت اقامت کاری کشور آلمان را داشته باشید و در آلمان کار و زندگی کنید. لطفاً توجه داشته باشید که ویزای جستجوی کارآلمان فوراً اجازه­ی شروع کار در آلمان برای شما ممکن نمی­سازد. با دارا بودن ویزای جستجوی کار فقط می­توانید وارد خاک آلمان شده و در طول اقامت خود به دنبال کار باشید.

شما متقاضیان عزیز ویزای کاری آلمان و متقاضیان شرایط کار در آلمان برای ایرانیان همواره خواهید توانست با موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه مشاوره ای ام آی ای اتریش بصورت مستقیم با شعبه وین تماس حاصل نموده و در خصوص قوانین کار در آلمان برای ایرانیان و اخذ ویزای جستجوی کار شش ماهه آلمان مشاوره ی رایگان و تلفنی دریافت نمایید .

جهت اخذ ویزا جستجوی شش ماهه آلمان و کار در آلمان برای ایرانیان لازم است که:

  1. واجد شرایط درخواست اخذ ویزا باشید
  2. تمام مدارک لازم را گردآوری کنید
  3. فرم درخواست را پر کرده و جهت درخواست اخذ ویزا وقت قبلی بگیرید

متقاضیان واجد شرایط اخذ ویزا جستجوی شش ماهه آلمان و کار در آلمان برای ایرانیان

جهت درخواست اخذ ویزای جستجوی کار در آلمان و کار در آلمان برای ایرانیان باید دارای معیارهای بسیاری باشید:

  • باید دارای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس از یک دانشگاه آلمانی یا مدرک خارجی معادل آن باشید
  • دارای حداقل 5 سال تجربه در رشته­ی تحصیلی خود باشید
  • گواهی ضمانت مالی خود را برای تأمین هزینه­های دوران اقامت خود در آلمان ارائه دهید
  • برای طول مدت اقامت خود تا زمان اخذ مجوز کار، بیمه­ی سلامت یا سفر داشته باشید

اگر از تمام شرایط مذکور برخوردار باشید یک قدم به اخذ ویزا نزدیک­تر هستید.

مدارک لازم جهت درخواست اخذ ویزای جستجوی کار آلمان و کار در آلمان برای ایرانیان

مرحله­ی بعدی آماده نمودن مدارک لازم جهت درخواست ویزای جستجوی کار آلمان است. حتماً تمام مدارک را بدون هیچ کم و کاستی جمع­آوری کنید. مدارک لازم عبارتند از:

  • گذرنامه­ی معتبر (صادر شده در ده سال اخیر و دارای اعتبار حداقل 12 ماه پس از تاریخ تعیین شده­ی بازگشت متقاضی)
  • یک کپی از برگه­ی اطلاعات گذرنامه­ی متقاضی
  • 3 عکس گذرنامه­ای براساس مشخصات بیومتریک
  • یک نامه­ی توضیحی که در آن هدف سفر، برنامه­ریزی متقاضی جهت یافتن کار و شغل جایگزین در صورت پیدا نکردن کار ذکر شده باشد
  • مدرک تحصیلی (هر مدرک تحصیلی از یک دانشگاه آلمانی یا غیرآلمانی) و نیز هرگونه مدرکی از تجارب کاری قبلی
  • رزومه­ی کامل
  • گواهی مسکن در آلمان (محل اقامت متقاضی در آلمان)
  • مدارک وضعیت مالی نظیر پرینت حساب بانکی که ثابت می­کند متقاضی می­توانید اقامت خود را در آلمان تأمین کند
  • مدرک وضعیت شخصی فرد در کشور مبدأ نظیر شناسنامه، گواهی ازدواج و سایر مدارک (ترجمه­ی رسمی این مدارک به زبان انگلیسی)
  • گواهی بیمه­ی سلامت فرد متقاضی

در خصوص اخذ ویزا جستجوی شش ماهه آلمان و همچنین کار در آلمان برای ایرانیان لازم به ذکر است که متقاضی باید دو سری از تمام این مدارک را آماده کرده و همراه خود به مرکز درخواست اخذ ویزای جستجوی کار آلمان ببرد.

پس از گردآوری تمام مدارک لازم متقاضی موظف است که فرم درخواست ویزای جستجوی کار آلمان را در سفارت آلمان تکمیل نموده و درخواست دهد. پس از درخواست اخذ ویزا یک وقت مصاحبه برای فرد تعیین می­شود. سوابق متقاضی، مدارک، فرم درخواست و مصاحبه تعیین خواهد کرد که آیا ویزای جستجوی کار در آلمان برای فرد صادر می­شود.

در پایان بحث  شرایط کار در آلمان برای ایرانیان و قوانین مهاجرت به آلمان و راههای اخذ اقامت آلمان می توان به صراحت بیان نمود کهفرصت های شغلی آلمان برای ایرانیان هموار و میسر خواهد بود و کسانی که خواهان کار در کشور آلمان و اخذ ویزای کاری آلمان می باشند همواره می توانند با موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نموده و در خصوص شرایط و راه های مهاجرت به آلمان از طریق تخصص،کاریابی در آلمان، شرایط اخذ ویزای جستجوی کار در آلمان، اخذ ویزای کاری مشاغل مختلف در آلمان برای ایرانیان و لیست مشاغل مورد نیاز کشور آلمان در سال 2017 و کار در آلمان برای ایرانیان به صورت رایگان و تلفنی از موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه مشاوره ای ام آی ای اتریش مشاوره تخصصی دریافت نمایند .

شما عزیزان می توانید جهت مشاوره و کسب اطلاعات به لینک وبسایت های موسسه ی حقوقی ملکپور به آدرسwww.malekpour.ir    و یا وبسایت سفارت آلمان مراجعه فرمایید.




ادامه مطلب

[ سه شنبه 96/10/26 ] [ 12:41 عصر ] [ mie ]