سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل در مقاطع مختلف آلمان

 

تحصیل در مقاطع مختلف آلمان

آیا شرایط تحصیل در مقاطع مختلف آلمان 2018 را نمی دانید ؟ مراحل اخذ پذیرش در تحصیل در مقاطع مختلف آلمان را نمی دانید ؟ چه زمانی باید برای اخذ پذیرش در تحصیل در مقاطع مختلف آلمان اقدام نمود ؟ نظام تحصیلی در مقاطع مختلف آلمان چگونه می باشد ؟ مدرک زبان مورد نیاز در تحصیل در مقاطع مختلف آلمان  چه می باشد ؟ همانطور که قبلا گفته شد دانشگاه های آلمان از سطح علمی مناسبی برخوردار می باشد و برای افرادی که سطح علمی دانشگاه اهمیت دارد می تواند دانشگاه آلمان و تحصیل در آلمان انتخاب مناسبی باشد در آلمان دانشگا های دولتی معتبر زیادی وجود دارد که به طور کلی موسسات آموزش عالی آلمان سه گروه می باشند که عبارتند از : دانشگاه ها ، موسسات علمی کاربردی و کالج هنر ، فیلم و موسیقی .

همچنین دانشگاه های آلمان به  دولتی و خصوصی  تقسیم بندی می شوند که  البته اکثر دانشگاه ها دولتی می باشند . بسیاری از دانشگاه های خصوصی فنی حرفه ای می باشند که توسط دولت به رسمیت شناخته شده اند . البته  دانشگاه های فنی حرفه ای هزینه ی تحصیلی نسبتا بالایی دارند به همین دلیل بسیاری از دانشجویان تمایل به دانشگاه های فدرال دارند . برای تحصیل در کشور آلمان باید مدارکی در ید داشته باشید که بتوانید با آنان در کشور مبدأ در مقاطع بالاتر تحصیل نماید برای مثال قبولی کنکور سراسری در ایران که این مورد وثوق در اکثر کشور ها هم چون آلمان می باشد بنا بر این جهت ورود به مقطع لیسانس کشور آلمان با  قبولی در کنکور سراسری می توان برای پذیرش دانشگاه های آلمان اقدام نمود . در مورد هزینه های تحصیلی در المان باید گفت که تقریبا تحصیل در آلمان رایگان می باشد زیرا هزینه تحصیل در دانشگاه آلمان 700 یورو تا 1200 یورو برای هر سال می باشد .

مقاطع تحصیلی دانشگاه کشور آلمان

کارشناسی در کشور آلمان

اولین مقطع دانشگاهی آلمان مقطع کارشناسی است که دانشجویان می توانند این مقطع را در 6 تا 8 ترم به پایان برسانند .که پس از این مقطع دانشجویان می توانند به کار حرفه ای خود بپردازند یا برای مقطع فوق لیسانس اقدام نمایند  . برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس کشور آلمان شما علاوه بر قبولی در دانشگاه های مورد تأیید مراجع کشور آلمان می بایست گواهی پایان دوره مقاطع 12 ساله اولیه را ید داشته باشد .

کارشناسی ارشد در کشور آلمان

این مقطع بعد از اتمام مقطع کارشناسی می باشد که بسته به توانایی علمی اشخاص 2 تا 4 ترم طول خواهد کشید . که برای پذیرش در این مقطع باید مقطع کارشناسی به پایان رسیده باشد. دانشجو در این مقطع اجازه 24 ساعت کار پارت تایم را در زمان تحصیل دارد . برای اخذ پذیرش می بایست همانند سایر مقاطع مدرک زبان آلمانی b1  را فرد در دست داشته باشید .

دکتری در کشور آلمان

این مقطع بین 2 تا 5 سال طول می کشد که در طول دوره همانند سیستم ایران باید بر روی پروژه تحصیلی کار شود  .  از ملزومات پذیرش در این واحد علاوه بر تأیید مدارک تحصیلی خود و دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد و مدرک زبان آلمانی باید یک استاد راهنما و یا سوپروایزر اخذ نمایید ونسبت به پذیرش اقدامات اولیه را انجام دهید .

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان6666 تحصیل در مقاطع مختلف آلمان

فایل صوتی توضیحات آقای دکتر ملک پور در باب تحصیل آلمان

فایل صوتی توضیحات آقای دکتر ملک پور در باب دکترای ریاضی آلمان

اخذ ویزا برای تحصیل آلمان

برای کسانی که می خواهند در کشور آلمان تحصیل نمایند ابتدا باید از دانشگاهی که می خواهند در آن تحصیل کنند پذیرش داشته باشند . و برای اینکه بتوانند وارد کشور آلمان شوند باید ویزای تحصیلی اخذ نمایند که ممکن است چند ماه فرآیند آن طول بکشد . که این ویزای تحصیلی 2 سال اعتبار دارد که پس از دو سال نیز قابل تمدید می باشد . البته علاوه بر اینکه  ویزای تحصیلی آلمان  مورد نیاز است پس از ورود به کشور آلمان شما باید برای اخذ مجوز اقامت نیز درخواست نمایید. با ویزای تحصیلی آلمان شخص 3 ماه زمان دارد که در دانشگاه مورد نظر ثبت نام نماید و چنانچه به زمان بیشتری لازم بود این ویزا برای مدت 3ماه دیگر قابل تمدید می باشد.

برای درخواست ویزای تحصیلی کشور آلمان مدارکی لازم است که به آنها اشاره خواهد شد ، از مدارکی  که برای اخذ ویزای تحصیلی لازم است می توان به : تکمیل  فرم درخواست ویزا  پاسپورت و عکس ، مدرکی که نشان دهد فرد در دانشگاه آلمان پذیرفته شده است، مدرک تحصیلی، مدرکی که نشان دهنده مهارت زبان آلمانی شخص باشد و یا اینکه نشان دهد شخص قصد شرکت در دوره های زبان در کشور آلمان را دارد( چنانچه در آلمان تحصیل می نماید) مدرکی که نشان دهد شخص پول کافی برای تامین هزینه های خود در آلمان را دارد که حدود 10?000یورو در سال می باشد که این پول را در حسابی مشخص واریز کرده و تا زمانی که به آلمان برسد حق برداشت آن را نخواهد داشت و در کنار آن باید گردش حساب نیز داشته باشد و بیمه سلامت و در آخر تاییدیه از صحت تمام مدارک فوق الذکر اشاره نمود .

ویدیو

حال مدارکی که برای اخذ اجازه اقامت در کشور آلمان مورد نیاز است  و باید ظرف دو هفته پس از ورود به کشور آلمان درخواست شود به شرح ذیل می باشد

مدرک بیمه سلامت و پاسپورت معتبر

-ویزایی که شخص با آن وارد کشور آلمان شده است

-مدرک حساب مالی

-پرداخت هزینه مجوز اقامت

-تاییدیه ثبت نام در دانشگاه آلمان و مدرک زبان .

اشخاصی که برای دوره های زبان در آلمان اقدام می نمایند برای اخذ مجوز اقامت نیازمند نمره امتحان DFیاDSH و برای دوره های آموزشی انگلیسی به امتیاز تافل یا آیلتس می باشند.  به دلیل اینکه زبان آموزشی در آلمان به زبان آلمانی است افراد برای گرفتن پذیرش در دانشگا ه های آلمان  نیازمند مدرک زبان آلمانی می باشند (البته برای رشته های آلمانی ) .که باید برای اثبات زبان آلمانی خود در امتحانی DSHیا DF  شرکت نمایند. البته افرادی که قصد دارند در رشته های بین الملی تحصیل نمایند نیازمند مدرک زبان آلمانی نمی باشند همچنین اشخاصی که مدرک زبان آلمانی ندارند می توانند در یک مدت مشخص در دوره های زبان آلمانی شرکت نمایند.و سپس وارد دانشگاه شوند . مدارک زبان مورد نیاز کشور ها را می توانید در موسسه مشاوره ای ام آی ای با همکاری موسسه حقوقی ملک پور  ببینید و یا با مشاورین حقوقی ما تماس بگیرید. پس از اینکه مجوز اقامت  صادر شد این مجوز به مدت دو سال اعتبار خواهد داشت.

شاید بپرسید که آیا می توان با ویزای شنگن در آلمان تحصیل کرد؟ در پاسخ باید بگوییم افرادی که ویزای شنگن دارند تنها می توانند تا 90روز در آلمان اقامت نمایند بنابراین کسانی که قصد تحصیل در آلمان بیش از 90 روز را دارند باید برای ویزای ملی آلمان اقدام نمایند.

آنچه در مجموع می توان گفت این است که تحصیل در آلمان و اخذ ویزای آن می تواند گزینه مناسبی برای تحصیل در آلمان باشدزیرا هزینه تحصیل ندارند و سطح علمی دانشگا ه ها  هم بالاست . برای تحصیل در دانشگاه آلمان علاوه بر اخذ پذیرش دانشگاه آلمان باید با ویزای تحصیلی وارد کشور آلمان شد و پس از آن نیز باید برای اخذ مجوز اقامت در آلمان اقدام نمود . همچنین برای پذیرش در دانشگاه هایی که به زبان آلمانی هستند دانشجویان نیازمند مدرک زبان آلمانی می باشند که می توانند از طریق دوره های زبان در کشور آلمان نیز مهارت زبان خود را افزایش دهند . برای کسب اطلاعات در زمینه تحصیل در مقاطع مختلف آلمان می توانید به موسسه مشاوره ای ام آی ای با همکاری موسسه حقوقی ملک پور  در وین و یا دفاتر همکار ما در ایران تماس حاصل فرموده و راهنمایی های لازم را از مشاورین حقوقی متخصص ما دریافت نمایید.




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 96/9/30 ] [ 4:0 عصر ] [ mie ]

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آلمان

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آلمان

آیا می دانید برای پذیرش از دانشگاه ها و کالج های آلمان 2018 چه مدارکی مورد نیاز می باشد؟ شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آلمان به چه صورت است ؟  آیا می دانید اشخاص برای دریافت پذیرش از داشگاه ها و کالج های آلمان باید دارای چه شرایطی باشند ؟ آیا برای پذیرش از دانشگاه های آلمان نیازمند داشتن مدرک زبان آلمانی می باشیم یا با داشتن مدرک زبان انگلیسی هم میتوانیم از دانشگاه های رایگان آلمان پذیرش بگیریم؟ آیا شرایط سنی در دریافت پذیرش از آلمان جز شرایط ضروری می باشد ؟ و سوالاتی از این قبیل که سعی داریم در این مقاله به صورت جامع شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش در آلمان و تحصیل در آلمان را به صورت حقوقی مورد بررسی قرار می دهیم.

کشور آلمان یکی از ثروتمندترین کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می شود که بزرگترین اقتصاد ملی اروپا نیز به حساب می آید در حال حاضر کشور آلماندومین مرکز مهاجرت ایرانیان تلقی می گردد و اعتبار پاسپورت آلمان جز 5 پاسپورت اول دنیاست، موسسه حقوقی ملک پور به عنوان پر سابقه ترین موسسه در امر حقوق بین الملل با بهره گیری خبره ترین مشاورین و وکلای حقوق بین الملل پاسخ گوی تمامی سوالات شما در زمینه ی چگونگی پذیرش در آلمان و شرایط و مدارک لازم برای پذیرش در آلمان خواهد بود .

در این مقاله سعی می نماییم به صورت تفکیک شده شرایط و مدارک لازم برای پذیرش سنین 7 الی 18 سال و پذیرش در مقطع لیسانس ، مدارک لازم برای پذیرش در مقطع فوق لیسانس و شرایط لازم برای پذیرش در مقطع دکترا را بررسی می نماییم.

 فایل صوتی توضیحات آقای دکتر ملک پور در باب پذیرش رایگان آلمان

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش افراد در سنین بین 7 الی 18 سال

 افرادی که سن آنها زیر 18 سال می باشد و میخواهند وارد مدارس کشور آلمان شوند نیازمند داشتن قیم در آلمان هستند به عنوان مثال در اتفاقی که برای فرد در آلمان اتفاق افتد شخص قیم ضامن و مسئول است و قیم باید از در آلمان باشد ، پدر و مادر شخص نمی تواند به عنوان قیم فرد زیر 18 سال در آلمان باشد و چندان از لحاظ منطقی و حقوقی به شما عزیزان توصیه نمی شود که در این سال برای کشور همانند آلمان اقدام نمایید مگر آنکه اقوامی مطمئن و مورد وثوق در این کشور داشته باشید

شرایط ورود به کالج های آلمان

متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی هستند، میتوانند با ورود به کالج و گذراندن یکسال در کالج وارد دانشگاه شوند، کالج درآلمان 2ترم است و این کالج ها فقط به زبان آلمانی می باشند، افرادی که رشته ی آنها تجربی است باید کالج M-KURS و افرادی که رشته ی آنها فنی مهندسی را انتخاب میکنند ، T-KURS  را باید بگذرانند.

 

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش برای کالج های آلمان

1-ترجمه ی مدرک دیپلم و ریز نمرات آن

2-ترجمه ی مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن

3-کپی پاسپورت

4-کپی شناسنامه

5-دوازدهعه قطعه عکس 4×6

6-مدرک زبان آلمانی حداقل b1
7-کارنامه ی قبولی در کنکور سراسری (در صورت وجود)

متقاضیانی که یک سال تحصیلی یعنی معادل 24-30 واحد درسی در دانشگاه های سراسری یا آزاد را در ایران گذرانده اند میتوانند مستقیما وارد دانشگاه های آلمان (بدون نیاز به کالج) شوند.

لازم به ذکر است مدارک زبان آلمان TESTD of 414  در این حالت الزامی است که در این حالت موسسه ی حقوقی ملک پور با کلاس های آنلاین زبان آلمانی توسط اساتید زبده شما را در اخذ سریع مدارک زبان یاری مینماید.

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش در مقطع لیسانس

در مقطع لیسانس در دانشگاه های رایگان آلمان زبان تدریس اغلب به زبان آلمانی می باشد و کمتر رشته و دانشگاهی وجود دارد که در این مقطع به زبان انگلیسی باشد، اگر شما متقاضیان قصد ورود مستقیم به دانشگاه و مقطع لیسانس را  دارید می بایست در هر رشته ای که قرار است تحصیل نمایید در همان رشته در ایران قبول شده باشید در این صورت اگر دانشگاه شما سراسری باشد به مراتب شانس بالاتری برای پذیرش دارید ، حال اگر در دانشگاه آزاد یا سراسری در ایران قبول شده باشید با گذراندن حداقل 24 واحد می توانید برای ورود به مقطع لیسانس در آلمان اقدام نمایید از دیگر مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه در مقطع لیسانس داشتن مدرک زبان حداقل B1 آلمانی می باشد در اصل شما برای کشور آلمان برای تحصیل در دانشگاه های آلمانی زبان نیاز به مدرک زبان آلمانی B2 می باشید اما اگر فردی مدرک زبان B1 داشته باشد دولت به شخص اجازه میدهد یک سال برای اخذ مدرک B2 در آلمان حضور داشته باشد و در همان کشور مدرک زبان خود را اخذ نماید ، برای ورود به این مقطع شما متقاضیان تحصیل در آلمان نباید بیش تر از 4 الی 5 سال گپ تحصیلی داشته باشید .البته ذکر این نکته ضروری است که امکان پذیرش برای شما وجود دارد اما در مرحله ی سفارت و برای اخذ روادید امکان دارد که پرونده شما ریسک داشته باشد .

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش در مقطع فوق لیسانس

در مقطع فوق لیسانس امکان تحصیل هم به زبان انگلیسی وجود دارد و هم به زبان آلمانی و برای افرادی که مدرک زبان آیلتس دارند شانس بالایی برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های رایگان کشور آلمان وجود دارد، برای ورود به مقطع فوق لیسانس در کشور آلمان داشتن مدرک لیسانس از دانشگاه های معتبر ضروری می باشد اگر دانشگاه سراسری تحصیل نموده باشید شانس پذیرش شما نسبت به دانشگاه های آزاد، غیر انتفاعی،پیام نور و علمی کاربردی به مراتب بالاتر می باشد، افرادی که خواستار تحصیل به زبان آلمانی در مقطع فوق لیسانس هستند می بایست حداقل مدرک زبان آلمانی در سطح B1 داشته باشند و اگر تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی هستند می بایست مدرک زبان IELTS 6.5 ارائه نمایند.

نکته ای که در باب تحصیل در مقطع فوق لیسانس وجود دارد این است که  افرادی که قصد تحصیل در رشته های معماری،مهندسی مکانیک و مهندسی صنایع در مقطع ارشد دارند می بایست نامه ای مبنی بر اثبات3 ماه سابقه ی کاری یا کار آموزی در محل کار متناسب با رشته درخواست پذیرش خود را داشته باشند .

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش در مقطع دکترا

پذیرش در مقطع دکترا بسیار سخت می باشد و در اولین قدم شخص باید استاد راهنما پیدا نماید ، معدل فرد در دوره های لیسانس و فوق لیسانس و موافقت استاد راهنما با ارائه طرح رساله دکترا از مهمترین عوامل برای پذیرش در این مقطع به حساب می آید اما چه مدارکی برای پذیرش در مقطع دکترا در آلمان نیاز است

  1. داشتن مقالات بین المللی که چاپ و تایید گردیده است
  2. مدرک زبان (به علت اینکه تحصیل در این مقطع به زبان انگلیسی می باشد حداقل مدرک زبان آیلتس 6?5 مورد نیاز است
  3. کنفرانس ها و سمینار های برگزار شده
  4. گردآوری یک proposal ایده آل و تخصصی که می بایست موضوع آن به روز و جدید باشد تا مورد قبول استاد راهنما در آلمان واقع گردد
  5. گذراندن دوره های تخصصی در رشته مورد نظر
  6. سابقه کار مرتبط با رشته تحصیل
  7. داشتن سن مناسب
  8. ثبت اختراعات جهانی می تواند به شخص خیلی کمک شایانی نماید.

موسسه حقوقی ملک پور با کادری مجرب و حداقل 10 سال سابقه ی کار در زمینه پذیرش تحصیلی در کشور آلمان میتواند شما متقاضیان تحصیل در آلمان را در این پروسه یاری نماید و شما می توانید با تماس به موسسه حقوقی ملکپور در وین و یا دفاتر همکار ما در ایران از مشاوره رایگان در باب تحصیل در آلمانو شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آلمان بهره مند شوید .




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 96/9/30 ] [ 3:56 عصر ] [ mie ]

هزینه تحصیل و زندگی در آلمان

هزینه تحصیل و زندگی در آلمان

هزینه تحصیل و زندگی در آلمان 2018 چقدر میباشد و آیا با کار دانشجویی حین تحصیل در آلمان میتوان هزینه تحصیل و زندگی در آلمان را ساپورت نمود ، ایا به دنبال تحصیل در کشور المان هستید و اطلاعات هزینه تحصیل و زندگی در آلمان را نیاز دارید ؟ایا تمایل دارید در یکی از برترین نظام های تحصیلی دنیا مشغول به تحصیل شوید و از هزینه تحصیل و زندگی در آلمان اطلاع ندارید ؟ایا تمایل دارید هزینه تحصیل بسیار بالایی پرداخت نکنید و اطلاع پیدا کردید هزینه تحصیل و زندگی در آلمان کمتر از کشورهای دیگر است ؟ایا تمایل دارید بعد از تحصیل با شرایط بسیار مناسب به اقامت یکی از برترین کشور های اتحادیه اروپا دست پیدا کنید؟پیشنهاد ما به شما تحصیل در کشور المان است که در ادامه شرایط تحصیل در آلمان و هزینه تحصیل و زندگی در آلمان و شرایط به اقامت رسیدن کشور المان را خدمت شما توضیح  خواهیم داد تا شما به صورت جامع و کامل با شرایط هزینه تحصیل و زندگی در آلمان اشنا بشوید همچنین شما میتوانید جهت اخذ اطلاعات تکمیلی در باره شرایط تحصیل و هزینه های زندگی کشور المان با موسسه حقوقی ملک پور تماس بگیرید تا مشاوره رایگان در زمینه شرایط تحصیلدر آلمان و هزینه تحصیل و زندگی در آلمان در اختیار شما قرار بگیرد

در بدو امر برای اینکه بتوانیم شرایط تحصیل و هزینه های زندگی در کشور المان را خدمت شما توضیح بدهیم نیاز هست که اطلاعات مختصری را در باره کشور المان خدمت شما ارائه کنیم و بعد شرایط تحصیل در آلمان و هزینه تحصیل و زندگی در آلمان را خدمت شما توضیح خواهیم داد.

کشور المان

کشور المان با نام رسمی جمهوری فدرال المان در قاره اروپا قرار دارد و پایتخت کشور المان شهر برلین میباشد،کشور المان از شمال با دریای شمال کشور دانمارک و دریای بالتیک و از سمت شرق با لهستان و جمهوری چک و از سمت جنوب با کشور های اتریش و سوئیس و از سمت غرب با کشور های فرانسه لوکزامبورگ بلژیک و هنلد هم مرز میباشد و همچنین لازم به ذکر است که کشور المان از نظر جمعیت با 82میلیون نفر جمعیت پر جمعیت کشور اتحادیه اروپا میباشد و نظام سیاسی کشور المان به صورت دموکراتیک پارلمانی میباشد و کشور المان دارای 16 ایالت میباشد که در بعضی از مسایل مستقل عمل میکنند و با توجه به اینکه کشور المان صنعتی ترین کشور اتحادیه اروپا میباشد به عنوان ثروتمند ترین کشور اتحادیه اروپا میباشد و از شهر های بزرگ المان میتوان به شهر های برلین ،هامبورگ ،مونیخ و فرانکفورت اشاره کرد و همچنین لازم به ذکر است که کشور المان از نظر مساحت هفتمین کشور بزرگ اروپا و شصت و دومین کشور بزرگ اروپا میباشد

معمولا افرادی که تمایل دارند برای ادامه تحصیل اقدام کنند و از طریق مهاجرت تحصیلی به اقامت  دست پیدا کنند با توجه به هزینه های پایین تحصیلی و زندگی که کشور المان دارد میتوانند کشور المان را انتخاب کنند که در ادامه شرایط تحصیل و هزینه زندگی در کشور المان را خدمت شما توضیح خواهیم داد تا شما به صورت جامع و کامل با شرایط تحصیل و همچنین هزینه های زندگی و تحصیل در کشور المان اشنا شوید و در صورتی که تمایل دارید اطلاعات تکمیلی در زمینه شرایط اخذ ویزاهای تحصیلی المان و همچنین هزینه های زندگی در کشر المان را کسب کنید میتوانید با موسسه حقوقی ملک پور تماس بگیرید و از مشاوره رایگان در زمینه شرایط اخذ پذیرش تحصیلی و همچنین هزینه های تحصیلی المان بهر مند شوید

هزینه های تحصیلی و زندگی در المان

معمولا نظام های تحصیلی دنیا از نظر هزینه های تحصیل و زندگی به دو دسته کلی تقسیم بندی میشود دسته اول کشور هایی از جمله انگلستان،امریکا،کانادا و استرالیا هستند که هزینه های تحصیلی و زندگی بالایی را دارند و دسته دوم کشور هایی میباشند که هزینه های تحصیل و زندگی بسیار پایینی نسبت به کشور دسته اول دارند که کشور المان جز این گروه از کشور ها قرار میگیرد که در ادامه شرایط تحصیل و هزینه های تحصیل و زندگی کشور المان را خدمت شما توضیح خواهیم داد.

فایل صوتی توضیحات آقای دکتر ملک پور در باب هزینه کودکستان و دبیرستان در آلمان

دسته بندی دانشگاه های کشور المان

دانشگاه های دولتی المان  

دانشگاه های خصوصی المان  

1-افرادی که تمایل دارند در دانشگاه هایی  تحصیل کنند که هزینه  تحصیلی و زندگی پایینی را دارد میتوانند دانشگاه های دولتی المان را انتخاب کنند که با توجه به هزینه های پایین میتواند گزینه بسیار مناسبی برای متقاضیان باشد و لازم به ذکر است که کشور المان از نظر هزینه های زندگی جز  کشور هایی است که هزینه زندگی بسیار پایینی را دارد و به طور میانگین هزینه تحصیل در کشور المان برای هر ترم 300 تا 400 یورو میباشد که این هم بیشتر هزینه های ثبت نام میباشد و همچنین لازم به ذکر است که هزینه های زندگی در کشور المان هم به طور میانگین بین 400 تا 600 یورو میباشد که با توجه به  اجازه کار دانشجویی که دانشجویان  متناسب با مقطع تحصیلی میتواند قسمت هایی از این هزینه های تحصیلی را تحت پوشش قرار بدهد که معمولا دانشجویان در مقطع تحصیلی لیسانس معمولا بین 10 تا 20 و در مقطع فوق لیسانس بین 20 تا 30 ساعت در هفته و در مقطع فوق لیسانس بیت 20 تا 30 ساعت در هفته و در مقطع دکترا بین 30 تا 40 ساعت اجازه کار کردن را خواهند داشت که به طور میانگین بابت هر ساعت بین 8 تا 10 یورو حقوق در یافت میکنند و همچنین این نکته را باید خاطر نشان کنیم که هزینه هایی که خدمت شما اعلام شد هزینه های یک نفر میباشد و معمولا اگر شخص به صورت خانوادگی برای مهاجرت تحصیلی به المان اقدام کند به طور میانگین هزینه زندگی ماهیانه 1000 تا 1200 یورویی خواهند داشت. و از دانشگاه های دولتی المان میتوان به دانشگاه های مونیخ کلن و برمن اشاره کرد

2– دانشگاه های خصوصی المان این  دانشگاه ها برخلاف دانشگاه های دولتی  المان هزینه بسیار بالایی را دارند و به طور میانگین هزینه تحصیل در این دانشگاه ها به طور میانگین سالیانه 10هزار یورو میباشد و همچنین این دانشجویان امکان کار به صورت پاره وقت را خواهند داشت که معمولا هزینه زندگی به طور میانگین در کشور المان بین 400 تا 600 یورو میباشد که با توجه به اجازه کار دانشجویی متناسب با مقطع تحصیلی میتواند قسمت هایی از هزینه های را تحت پوشش قرار بدهد که معمولا دانشجویان در مقطع تحصیلی لیسانس بین 10 تا 20 ساعت و در مقطع فوق لیسانس بین 20 تا 30 ساعت و در مقطع دکترا بین 30 تا 40 ساعت اجازه کار کردن را خواهند داشت که معمولا برای هر ساعت بین 8 تا 10 یورو حقوق دریافت میکنند همچنین لازم به ذکر است که این هزینه هایی که خدمتتون اعلام شد مربوط به یک نفر میباشد و اگر شخص به صورت خانوادگی برای مهاجرت تحصیلی به المان اقدام کنند به طور میانگین هزینه های ماهیانه بین 1000 تا 1200 یورو میباشد  و لازم به ذکر است که تحصیل در دانشگاه های خصوصی المان به زبان انگلیسی میباشد ولی باید خاطر نشان کنیم که یادگیری زبان المانی برای اینکه افراد به اقامت دست پیدا کنند بسیار با اهمیت میباشد و معمولا شانس افرادی که زبان المان مسلط هستند برای اخذ تابعیت کشور المان بالاتر میباشد و از دانشگاه های خصوصی کشور المان میتوان به دانشگاه های مدرسه عالی اقتصاد سلامت ،مدرسه عالی موسیقی دورتموند،مدرسه عالی علوم کاربردی اشاره کرد

 

ولی به طور کلی هزینه های زندگی دانشجویی در المان به دو دسته کلی تقسیم بندی میشود بخش اول مربوط به هزینه های دانشگاه و تحصیل میباشد و بخش دوم مربوط به هزینه های جانبی مثل بیمه دانشجویی هزینه های رفت و امد و هزینه های مسکن و خوراک میباشد

در بحث هزینه همان طور که قبلا خدمتتون عرض شد معمولا هزینه های تحصیلی در کشور المان در دانشگاه دولتی تقریبا رایگان میباشد و تقریبا هزینه 300 تا 400 یورو میباشد که بیشتر هزینه های جانبی میباشد

فایل صوتی توضیحات آقای دکتر ملک پور در باب هزینه تحصیل و زندگی در آلمان

و اما در باره هزینه های دانشجویی افراد دانشجو معمولا با پرداخت هزینه ایی تقریبا 1000 یورویی از امکانات و خدمات شهری در کشور المان بر خور دار خواهند شد

و درباره اجاره مسکن هم معمولا افرادی که قصد تحصیل در المان را دارند میتوانند از دو طریق اقدام کنند یکی از طریق استفاده از خوابگاه های دانشجویی که معمولا هزینه های بسیار پایینی را دارد و طریق دوم استفاده از خانه های شخصی میباشد که معمولا افراد متقاضی باید هزینه های بالاتری را هم برای اجازه و هم برای استفاده از خدمات پرداخت کنندو همچنین لازم به ذکر است که هزینه بیمه دانشجویی برای هر ترم بین 60 الی 70 یورو میباشد

همانطوری که خدمت شما توضیح دادیم افرادی که تمایل دارند در یکی از برترین نظام های تحصیلی دنیا مشغول به تحصیل شوند میتوانند که کشور المان را انتخاب کنند و در شرایط کامل مناسب با هزینه بسیار پایین مشغول به تحصیل بشوید و بعد از انکه تحصیل شما به پایان رسید در یک شرایط بسیار مناسب بتوانید مشغول به کار بشوید و در نهایت به اقامت و تابعیت کشور المان طی یک پروسه 3 تا 5 ساله دست پیدا کنید . که در صورتی که تمایل دارید اطلاعات تکمیلی را در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی از آلمان و همچنین شرایط تحصیل در آلمان و هزینه تحصیل و زندگی در آلمان مطلع شوید میتوانید در ساعات اداری با موسسه حقوقی ملک پور در وین و یا دفاتر همکار ما در ایران تماس بگیرید که مشاوره رایگان در زمینه شرایط تحصیل در آلمان و  اخد پذیرش از دانشگاههای آلمان و هزینه تحصیل و زندگی در آلمان در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد.




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 96/9/30 ] [ 3:53 عصر ] [ mie ]

مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان

مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان

مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان و شرایط 2018 مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان و قوانین 2017 مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان چیست ، در این مقاله در مورد مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان و نیز شرایط تحصیل پزشکی در آلمان و سایر رشته ها در این کشور صحبت میشود. همچنین قوانین مهاجرت تحصیلی آلمان و هزینه ی تحصیل در آلمان به طور کامل تشریح شده است. در مهاجرت به آلمان ، طرق گوناگونی وجود دارد ، که تحصیل در آلمان ، یکی از انواع آن است. افراد بسیاری تمایل به مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان که یک کشور صنعتی و بزرگ میباشد دارند. مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان ،  منوط به دارا بودن شرایطی است، که در ذیل به آن اشاره می نماییم .سوال بسیاری از دوستان اینست که آیا مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان، منجر به اخذ اقامت در این کشور می شود ؟ متقاضیان در چه مقاطعی می توانند ، اقدام به اخذ پذیرش و مهاجرت از طریق تحصیل به کشور آلمان شوند؟ شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های رایگان آلمان چیست؟ آیا جهت قبولی در دانشگاه های رایگان آلمان ، نیاز به ارائه مدرک زبان می باشد ؟

پنج دلیل تحصیل در کشور آلمان 

آموزش و تعلیم با کیفیت بالا در دانشگاه های رایگان آلمان

دوره های بین المللی جذاب برای دانشجویان در دانشگاه های آلمان

هزینه های پایین مهاجرت تحصیلی به آلمان

چشم انداز شغلی خوب پس از تحصیل در دانشگاه های آلمان

کیفیت زندگی

germanyyy مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان

مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان و آموزش و تعلیم با کیفیت بالا

لازم به ذکر است که ؛ حدودا تعداد 400 دانشگاه در کشور آلمان ، فرصت های عالی جهت آموزش و یادگیری ارائه می دهند. مجله آموزشی انگلیسی تایمز ، در میان دویست دانشگاه برتر دنیا ، رتبه 11 را به دانشگاه های آلمان اختصاص داده است و دانشجویان بین المللی که در دانشگاه های رایگان آلمان تحصیل نموده اند ، به دانشگاه های این کشور رای داده اند . در یک سر شماری در سال 2012 ، حدود 85% از دانشجویان اظهار داشتند که از کیفیت و سطح آموزش رضایت داشتند و همچنین بیش از 90% از دانشجویان به استاندارد دانشگاه های رایگان آلمان و کیفیت و کمیت بالای آموزشی دانشگاه های آلمان رای دادند.

مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان و دوره های بین المللی جذاب برای دانشجویان

دانشگاه های آلمان تعداد زیادی از رشته ها در تمامی مقاطع مختلف تحصیلی ، اعم از کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری را با هدف بین المللی ، به دانشجویان ارائه می دهد و دانشجویان می توانند ، با توجه به دانشگاه و قابل دسترس بودن آن ، دوره های فوق را به زبان  آلمان ، انگلیسی و یا فرانسه سپری نمایند بنابراین موضوع تحصیل دکتری در آلمان و شرایط تحصیل دکتری در آلمان و نیز باید بررسی شود تا از این امکان بتوان بهره برد. .

مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان و هزینه پایین

برخلاف ، بسیاری از کشورهای دیگر دنیا ، هیچ شهریه ایی بابت ثبت نام مدرک کارشناسی از دانشجویان ، در دانشگاه های دولتی آلمان اخذ نمی گردد . سال تحصیلی در دانشگاه های رایگان آلمان ، به دو ترم منقسم می گردد. از آنجا که از شروع ترم زمستان سال 2015 و 2014 دانشجویان از پرداخت شهریه معاف می باشند و صرفا تنها یک ترم هزینه بایستی پرداخت گردد. بعبارتی دانشگاه های آلمان از هزینه بسیار پایینی برخوردار است.

همچنین دانشجویان می توانند ، با هزینه حدودا هشتصد یورو در ماه ، هزینه، زندگی خود را بگذرانند و می توانند این هزینه را از طریق دارا بودن حرفه و یا شغلی در این کشور جبران نمایند. همچنین یکی دیگر از راه های کمک هزینه های تحصیل در دانشگاه های آلمان استفاده از بورس تحصیلی ND   می باشد ، که در کاهش هزینه تحصیلی در کشور آلمان کمک خواهد کرد. بنابراین هزینه های زندگی و تحصیل در کشور آلمان ، با توجه به نوع زندگی متفاوت است

برخی از مخارج در آلمان : 1? هزینه مسکن در المان به نسبت به نوع و مکان  حدودا ، 150 تا 300 یورو می باشد. 2?هزینه بیمه سالیانه 75 یورو است . 3?مایحتاج زندگی حدود 400 یورو  4?هزینه رفت و آمد در کشور آلمان با دارا بودن ، بلیط شش ماهه حدود 155 تا 200 یورو است.

مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان و چشم انداز شغلی خوب

تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمانی ، نخستین گام پیش به سوی آینده ایی شغلی و حرفه ایی در کشور آلمان می باشد . از آنجا که شرکتهای آلمانی به دنبال جذب نیرو ، پس از تحصیل در آلمان در رشته هایی همچون مهندسی ، علوم زیستی ، پزشکی و فن آوری اطلاعات می باشد.

از مزایای دیگری که تحصیل رایگان در آلمان دارد ، اخذ حقوق می باشد که بسته به عوامل مختلف همچون نیاز جامعه به کار ، شرایط کار ، تجربه حرفه ایی متفاوت می باشد. فارغ التحصیلان رشته های فنی ، مهندسی ، ریاضیات و فن آوری اطلاعات  ، از آینده شغلی و میانگین درامد بالاتری در کشور آلمان نسبت به سایر رشته های دیگر قرار گرفته اند.

مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان و کیفیت زندگی

کیفیت زندگی در کشور آلمان بسیار بالا و عالی می باشد. کشور آلمان بسیار امن ، با استاندارد بالای زندگی ، فرهنگ و تاریخ غنی می باشد. این کشور همچنین دارای یک زیر ساخت بسیار عالی و فرصت های بسیار عالی جهت تفریح و سرگرمی دارد.

در دانشگاه های کشور آلمان شما می توانید غیر از مطالعه ، فعالیت های بیشتری انجام دهید ، از جمله ، رفتن به باشگاه ورزشی ، انجام فعالیت های سیاسی و اجتماعی ، رفتن به کلوپ های شبانه و تائتر و… .

مراکز آموزشی و تحصیلی در آلمان

1?دانشگاه های رایگلن آلمان

2?دانشگاه های آموزشی عالی فنی و حرفه ایی در کشور آلمان

3?دانشگاه هایی که در زمینه سینما ، فیلم و هنر خدمات آموزشی در کشور آلمان ارائه می دهند.

رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های آلمان

حقوق

پزشکی و پیراپزشکی

علوم انسانی

علوم طبیعی

حسابداری

مهندسی مکانیک

مهندسی برق

ریاضیات

مهندسی صنایع

علوم بهداشت و ….

لازم به ذکر است که در دانشگاه های رایگان آلمان ، دانشجویان می توانند اقدام به ادامه تحصیل در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری نمایند.

در دانشگاه های آموزشی حرفه ایی ، دانشجویان به صورت تخصصی و حرفه ایی تر ، به تحصیل می پردازند و به جنبه کاربردی تحصیلی نسبت به جنبه کاربردی بیشتر پرداخته می شود.

در دانشگاه های ارائه دهنده خدمات آموزشی ، هنر ، موسیقی و فیلم ؛ می توان گفت که بیش از 58 دانشگاه در آلمان رشته های هنری ، در زمینه موسیقی ، هنر ، فیلم ، سینما ، گرافیک و ….. خدمات ارائه می دهند .

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی در کشور آلمان

پاسپورت معتبر متقاضی

اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های آلمان

گواهی تائید شده و ترجمه شده سه سال پایانی دوره متوسطه

گواهی تائید شده و ترجمه شده دوره پیش دانشگاهی

گواهی تائید شده و ترجمه شده دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد

فرم تکمیل شده درخواست ویزا

پذیرش تحصیلی متقاضی

عکس رنگی پاسپورتی متقاضی

دو کپی تائید شده شناسنامه

گواهی تمکن مالی متقاضی به مبلغ حدود ده هزار یورو

در صورت وجود رزومه شغلی ، مدارک و سوابق تائید شده آن ارائه گردد

پرداخت هزینه صدور ویزا و یا روادید

متقاضیان جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های المان به زبان انگلیسی ، بایستی ابتدا در یکی از دانشگاه های رایگان آلمان اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی نمایند و متعاقب ان از طریق سفارت ، اقدام به اخذ ویزا دانشجویی نمایند ، در اینجا لازم به ذکر است که کسانی اقدام به اخذ ویزای توریستی می نمایند ، نمی توانند ویزای توریستی خود را به ویزای تحصیلی نمایند ، چراکه مدارک ویزای توریستی با مدارک ویزای تحصیلی ، جهت ارائه به سفارت متفاوت می باشد.

کلیه دانشجویان در کشور آلمان به صورت نیمه وقت و یا پارت تایم حدود 20 ساعت اجازه کار دارند که مجموع آن در سال حدود 960 ساعت در سال است. در صورتی که تمایل به ادامه تحصیل در آلمان به زبان انگبلسی برای خود و یا فرزندانتان و یا مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان را دارا هستید ،  با موسسه حقوقی ملک پور در وین و یا دفاتر همکار ما در ایران تماس حاصل فرمائید و شرایط خود را برای ما بیان نمائید تا با توجه به شرایط شما ، کارشناسان و وکلای ما بهترین گزینه را به شما پیشنهاد نمایند.




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 96/9/30 ] [ 3:52 عصر ] [ mie ]

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان و شرایط 2018 مهاجرت تحصیلی به آلمان و تحصیل در آلمان و هزینه های مهاجرت تحصیلی به آلمان و مدارک مورد نیاز مهاجرت تحصیلی به آلمان را در این مقاله برای شما متقاضیان عزیز مهاجرت تحصیلی به آلمان را شرح می دهیم تا دید دقیق تری نسبت به این امر داشته باشید.مهاجرت تحصیلی به آلمان از طرق مختلفی انجام می پذیرد که در ادامه آن را شرح میدهیم.
برای مهاجرت تحصیلی به آلمان باید دقت داشته باشید بسیاری از دانشجویان به علت عدم اطلاع از قوانین مهاجرتی در این زمینه به علل مختلف به رشته و دانشگاه مورد نظر و بورسیه تحصیلی در آلمان نمی رسند،  اخذ اقامت آلمان از طریق مهاجرت تحصیلی به آلمان یکی از مناسب ترین راه های رسیدن بهتابعیت آلمان است که باید در این زمینه با متخصصین امر ، وکیل مهاجرتی اروپایی و مجرب مشورت نمایید تا به نتیجه دلخواه و مورد نظر دست پیدا کنید . وکلای مهاجرت و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی ملک پور آماده­ی کمک به شما متقاضیان عزیز هستند.

داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی از دانشگاه های ایران یکی از مهمترین نکاتی است که مورد سوال بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان است ، اینکه مدرک شما از چه دانشگاهی از ایران باشد برای مهاجرت تحصیلی به آلمان بسیار نکته مهم و حائز اهمیتی است ، امروزه دانشگاه های آلمان به دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی کمتر رغبت نشان داده و در بعضی از دانشگاه های این کشور پذیرش می کنند .

در باب مهاجرت تحصیلی به آلمان هزینه های تحصیل در کشور آلمان به صورت رایگان است و باید دقت بفرمایید که متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان نه اینکه هیچ مبلغی را پرداخت نکنند بلکه باید گفت تقریباً  شاید مبلغ ترمی 400 تا 500 یورو باید به دانشگاه برای خدمات تحصیلی و دانشجویی پرداخت شود و این هزینه تحصیل در آلمان به عبارتی در مقایسه تمام کشور هایی اروپایی رایگان است . در مورد هزینه های زندگی در آلمان باید خاطر نشان کرد که ماهیانه دانشجویان حدود 900 تا 1200 یورو برای زندگی دانشجوی خوب و متوسط هزینه خواهند داشت ولکن این هزینه زندگی بستگی به سبک زندگی متقاضیانمهاجرت تحصیلی به آلمان خواهد داشت . نکته حائز اهمیت در مهاجرت تحصیلی به آلمان این است که دانشجویان در حین تحصیل از اجازه کار قانونی برخوردار اند و دانشجویان می توانند به کار دانشجویی در این کشور مشغول باشند و ساعتی تقریباً 8 تا 12 یورو بسته به کار درآمد داشته باشند و بخشی از هزینه های زندگی خود را پرداخت نماییند . نکته دیگر در بحث مهاجرت تحصیلی به آلمان امکان اخذ اقامت پس از تحصیل در آلمان است که متقاضیانمهاجرت تحصیلی به آلمان می توانند پس از فارغ التحصیل شدن در این کشور اقامت داشته باشند و از مزایایی چون امکان اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع بالاتر و امکان پیدا کردن کار در این کشور و اقدام جهت طرق مختلف قانونی دیگر است . این بدین معنا است که دانشجویان متقاضی مهاجرت تحصیلی به آلمان  به راحتی می تواند پس از تحصیل به فکر تابعیت آلمان باشند .

مجوز اقامت فارغ­ التحصیلان

پس از اتمام تحصیلات خود در آلمان صمیمانه از شما دعوت می­شود که دانش و تخصص خود را در آلمان به درستی بکار ببندید. در مقاله­ی حاضر اطلاعاتی را درباره­ی شرایط اقامت شرح می­دهیم.

دانشجویان کشورهای غیراتحادیه اروپا

کشور آلمان مجوزهای اقامتی بسیار جالبی را از طریق پذیرش شغلی که با تحصیلات شما مرتبط است در اختیارتان می­گذارد. در راستای کسب اطلاعات در باب مهاجرت تحصیلی به آلمان توجه به نکات زیر الزامیست.

مرحله­ی 1: مجوز اقامت ضمن کاریابی

شما می­توانید ضمن کاریابی براساس مهارت­ها و تحصیلات خود در دفتر محلی ثبت اتباع خارجی برای یک مجوز اقامت 18 ماهه درخواست بدهید.

در طول این 18 ماه می­توانید از طریق هر نوع اشتغالی خود را از لحاظ مالی تأمین کنید و در جست­وجوی شغل مورد نظر خود باشید.

فایل صوتی توضیحات آقای دکتر ملک پور در باب مهاجرت تحصیلی (ارشد،بازرگانی) به آلمان

 

اگر پیش از فارغ­التحصیلی شغل مورد نظر خود را یافته­اید می­توانید از این مرحله گذر کنید و محض اینکه امتحانات نهایی خود را قبول شدید می­توانید برای مجوز اقامت درخواست بدهید.

به این ترتیب معمولاً به شرایط و مدارک زیر نیاز خواهید داشت

  • گذرنامه
  • آخرین مدرک تحصیلی: از آنجا که صدور مدرک ممکن است کمی زمان ببرد، یک گواهی رسمی از دانشگاه به شما داده می­شود و این گواهی نشان می­دهد که شما با موفقیت تحصیلات خود را به پایان رسانده­اید. دفتر امتحانات گروه آموزشی یا دانشکده­ی شما مدرک «Nachweis» را صادر خواهد کرد. این مدرک باید دارای مهری رسمی باشد.
  • مدرکی که ثابت می­کند شما دارای بیمه­ی سلامت هستید. با اداره­ی بیمه­ی سلامت خود تماس گرفته و از آن­ها بخواهید که گواهی بیمه­ی سلامت برای شما صادر کند.
  • مدرک ضمانت مالی (به عنوان مثال اظهارنامه­ی بانکی یا مدرکی که نشان بدهد کمک هزینه­ی تحصیلی به شما اعطا شده است)

اگر قادر نباشید توانایی خود را جهت تأمین امرار معاش ثابت کنید، ارائه­ی یک تعهدنامه راه حل جایگزین بشمار می­رود. ضمانت­نامه تمام هزینه­های شما را در طول اقامت در آلمان در بر می­گیرد. شخص ضامن باید صالح و دارای اعتبار باشد.

ما پیشنهاد می­کنیم از دفتر محلی ثبت اتباع خارجی بپرسید که چه مدارکی را جهت درخواست باید ارائه دهید. برخی دفاتر اطلاعاتی را در این زمینه در اینترنت در اختیار عموم قرار می­دهند.

 

مرحله­ی 2: مجوز اقامت جهت اشتغال

به محض اینکه یک پیشنهاد کاری مرتبط با مهارت­های خود یافتید می­توانید انتخاب کنید که آیا قصد دارید درخواست مجوز اقامت آلمان یا کارت آبی اتحادیه اروپا برای مرحله­ی بعدی اقامت خود بدهید یا خیر؟ این دو نوع مجوز اقامت دارای شرایط متفاوتی هستند که در زمینه ی مهاجرت تحصیلی به آلمانبه درک بیشتر این موضوعات کمک مبکنند.

باتوجه به اینکه چه برنامه­ای برای آینده­ی خود دارید، مجوز اقامت آلمان یا کارت آبی اتحادیه اروپا می­تواند برای شما مناسب باشد. اگر قصد دارید در آینده در کشوری دیگری در اتحادیه اروپا زندگی و کار کنید، برای شما کارت آبی اتحادیه اروپا مناسب­تر از مجوز اقامت آلمان است.

ازآنجا که انتخاب مجوز اقامت نسبتاً به وضعیت شخصی خود شما بستگی دارد با دفتر ثبت اتباع خارجی در محلی که درخواست می­دهید مشورت کنید.

حتی اگر پیشنهاد کاری شما به صورت پاره­وقت باشد، امکان اخذ مجوز اقامت وجود دارد. از سوی دیگر بسیار مهم است که حقوق مورد نظر امرار معاش شما را تأمین کند. تصمیم مربوطه به کلی به مقامات مهاجرتی محل شما بستگی دارد.

ما پیشنهاد می­کنیم از دفتر محلی ثبت اتباع خارجی بپرسید که چه مدارکی را جهت درخواست باید ارائه دهید. برخی دفاتر اطلاعاتی را در این زمینه در اینترنت در اختیار عموم قرار می­دهند.

مجوز اقامت آلمان یا کارت آبی اتحادیه اروپا که امکان اشتغال را برای شما فراهم می­کند ابتدا با اعتبار زمانی محدودی صادر می­شود. اگر به اشتغال خود ادامه دهید و قصد داشتید مجوز خود را تمدید نمایید بدون هیچ مشکلی قادر خواهید بود که این کار را انجام دهید.

دو سال پس از صدور مجوز اقامت کار آبی اتحادیه اروپا یا آلمان می­توانید برای مجوز اقامت دائم درخواست بدهید، این یعنی مجوز اقامت بدون هیچ گونه محدودیت زمانی.

از این رو باز هم باید در آلمان به کاری اشتغال داشته باشید.

آیا قصد دارید مدتی طولانی در خارج از کشور اقامت داشته باشید؟ اگر دارای کارت آبی اتحادیه اروپا باشید معمولاً می­توانید به مدت حداکثر 12 ماه بدون اینکه کارت آبی شما باطل شود در خارج از آلمان باشید.

اگر دارای مجوز اقامت آلمان باشید معمولاً می­توانید به مدت حداکثر 6 ماه بدون اینکه مجوز باطل شود در خارج از آلمان باشید.

به هر حال به شما پیشنهاد می­کنیم که پیش از خروج از آلمان برای هر مدت زمانی با دفتر محلی اتباع خارجی مشورت نمایید. اگر قصد دارید بیش از 12 یا 6 ماه را در خارج از آلمان سپری کنید باید از اداره ثبت اتباع خارجی مجوز اخذ کنید. بدون این اجازه قادر نخواهید بود دوباره وارد آلمان شوید.

 کارت آبی اتحادیه اروپا در اختیار متخصصین و دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قرار می­گیرد. وجود این کارت از دشواری فرآیند کار پس از تحصیل در آلمان کاسته است.

برخی از ویژگی­های برجسته­ی این کارت عبارتند از

  • تضمین شرایط کاری و حقوق برابر برای اتباع
  • جابه­جایی آزادانه در منطقه­ی شنگن
  • فراهم نمودن برخی حقوق اقتصادی اجتماعی شامل مزایای بیکاری
  • بهبود روند پیوستن به خانواده
  • دارای مقرراتی برای اقامت دائم
  • آزادی مشارکت

شرایط لازم جهت اخذ کارت

  • تبعه­ی غیراتحادیه اروپا باشید
  • تحصیل کرده یا ماهر و متخصص
  • دارای قرارداد کاری یا پیشنهاد کاری با حداقل حقوق سالانه­ی 49800 یورو باشید. استثناهایی برای دانشمندان، ریاضیدانان، مهندسین، پزشکان و متخصصین فناوری اطلاعات وجود دارد.
  • یک مدرک دانشگاهی از دانشگاهی در آلمان داشته باشید.

 

در پایان لازم به ذکر است که مهاجرت تحصیلی به آلمان و تحصیل در آلمان شرایط خاصی دارد ، شما دانشجویان متقاضی مهاجرت تحصیلی به آلمان باید تمام قوانین مهاجرتی و تمام شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در آلمان و همچنین بورسیه تحصیلی دانشگاه های این کشور را بدانید و پس از آلمان اقدام بهمهاجرت تحصیلی به آلمان نمایید . در این زمینه بسیاری از افراد سودجو مطالبی را عنوان خواهند کرد ولکن پیشنهاد می شود قوانین مهاجرتی و مهاجرت تحصیلی به آلمان را از وکیل مهاجرتی و وکلای برجسته موسسه حقوقی ملک پور در وین و یا دفاتر همکار ما در ایران کسب اطلاع نمایید.




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 96/9/30 ] [ 3:50 عصر ] [ mie ]