سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخذ تابعیت آلمان از طریق پناهندگی

اخذ تابعیت آلمان از طریق پناهندگی

مقاله فوق در خصوص اخذ تابعیت آلمان از طریق پناهندگی ، تنظیم شده است . اخذ تابعیت آلمان از طریق پناهندگی در سال 2018  تحت چه شرایطی ممکن است ؟ آیاتابعیت از طریق پناهندگی راه قانونی در مهاجرت به شمار می رود ؟ آیا قوانینی وضع گردیده است که حقوقی را برای پناهندگان در کشور آلمان در نظر گرفته باشد ؟ در حال حاضر پناهندگان در کشور آلمان  از چه وضعیتی برخوردار می باشند ؟ دولت آلمان ، چه حقوقی را برای پناهندگان در نظر گرفته است؟

یکی از طرق اخذ تابعیت آلمان از طریق پناهندگی که مهاجران به آن روی می آورند، راه پناهندگی می باشد. متاسفانه بسیاری از متقاضیان مهاجرت بدون در نظر گرفتن اینکه این راه غیر قانونی می باشد از طریق روش فوق اقدام می نمایند . همانطور که مستحضر می باشید پروسه مهاجرت عمل حقوقی و قانونی محسوب می شود، لیکن طریق پناهندگی  راهی قانونی و مورد تائید نمی باشد .


Video

کنوانسیون پناهندگی مصوب 1951 ژنو ، شرایطی را برای مهاجران اعلام نموده است .درکنوانسیون اعلام شده است که ؛ اشخاصی که در جامعه خودشان شدیدا در معرض شکنجه و عذاب و آزار و اذیت هستند می توانند عضو کنوانسیون فوق برای پناهندگی شوند و آزادانه به زندگی شان ادامه دهند . کنوانسیون پناهندگی ژنو ، صرفنظر از محدودیت های زمانی و جغرافیایی در چهارچوب جهانی و بین المللی قرار گرفته است. در ماده یک کنوانسیون پناهندگی ، واژه پناهنده تعریف شده است و اعلام شده است که پناهنده شخصی است که در کشور خود به دلایلی همچون ؛ نژاد ، مذهب ، ملیت ، عقاید سیاسی و تعلق به گروه اجتماعی خاصی مورد آزار و اذیت قرار می گیرد . کشور آلمان  نیز من جمله کشورهای عضو کنوانسیون می باشند و امکاناتی را برای پناهندگان مقرر نموده است . طبق مفاد کنوانسیون ژنو ، پناهنده باید حقوقی مثل جای خواب ، حق داشتن غذا و خوراک کافی ، محل سکونت ، مدرک پاس برای سفر دارا باشد. درخواست پناهندگی توسط پناهنده در فرم تکمیل می شود ، به نام اسل آی ام و فرم رفیوجی . پناهنده ابتدا بایستی به اداره پلیس مراجعه نماید و اعلام نماید که امکان اینکه به کشورش برگردد را ندارد . اداره پلیس فرم پناهندگی را به او می دهد تا دلایل و درخواست خود را بیان نماید. شخص با فرم درخواست پناهندگی فوق به دادگاه مراجعه خواهد نمود و دادگاه کشور فوق وقت را به ابلاغ می نماید. دادگاه کشور فوق با توجه به درخواست و دلایل پناهنده تشخیص خواهد داد که آیا این شخص شرایط پناهندگی را دارد و یا خیر ؟

 

پناهندگی و سیاست پناهندگی در آلمان

در قانون اساسی کشور آلمان در ماده 16A  ، در خصوص اذیت و آزار قربانیان پناهندگی اشاره شده است. لذا دولت آلمان مطابق با قانون پناهندگی ( ASAYLVFG ( در خصوص پناهندگان تصمیم می گیرد و اداره می شود. پناهجویانی که بدون اجازه اقامت وارد خاک آلمان می شوند و یا با اجازاه وارد خاک کشور آلمان می شوند و تصمیم به اخذ تابعیت آلمان از طریق پناهندگی در این کشور می گیرند ، به نزدیکترین مرکز پذیرش پناهندگان از سوی دولت انتقال داده خواهند شد.

روند پناهندگی در آلمان

پس از درخواست اخذ تابعیت آلمان از طریق پناهندگی ، به شعبه مسئول اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی ( BAMF ) ، جهت بررسی پرونده پناهنده ابتدائا جمهوری فدرال آلمان یک گواهینامه ای به پناهندگان آلمانی اعطا ء می نماید. کارمندان ( BAMF ) ، سوالاتی خصوصی مربوط به پناهجویان را در ضمن مصاحبه می پرسند و ضمن اینکه مصاحبه فوق ثبت می شود و به زبان خود پناهجو است و یک نسخه کپی هم به پناهجو می دهند و اگر درخواست پناهندگی پذیرفته شود ، افرادی که با پناهندگی شان موافقت شده اجازه اقامت موقت در وضعیتی مشابه با یک تبعه آلمانی ، در سیستم بیمه اجتماعی قرار خواهند گرفت.

بنابراین BAMF  در دوره فوق در خصوص روند پناهندگی در آلمان ، مثل منافع کودکان پناهنده ، رفاه اجتماعی ، دوره های زبان و اینکه آیا زمینه ایی برای ممنوعیت اخراج پناهندگان وجود دارد یا خیر اشاره می نماید.

لازم به ذکر است که بیش از 476000 برنامه های کاربردی برای پناهجویان در سال 2015 در آلمان و ورود بیش از یک میلیون پناهنده به این کشور اعلام شده است. و طبق اخبار جدید دولت آلمان اعلام  کرده است که شمار پناهندگان و ورود به آلمان از طریق کشور اتریش هفت برابر با سیاست های جدید کشور آلمان کاهش یافته است.

در حال حاضر اکثر پناهجویانی که به کشور آلمان وارد می شوند شامل اتباع دولت های خارجی اعم از افغانستان ، سوریه ، عراق ، تعدادی از اتباع ناحیه غرب بالکان می باشند که به صورت پناهندگی سیاسی وارد خاک آلمان می شوند.

به طور معمول ، از زمانی که درخواست پناهندگی به اداره آلمان ارائه می ود و تا زمانی که دادگاه در مورد پرونده پناهندگی اقدام به صدور دادنامه نهایی می نماید ، حدودا هفت ماه زمان می برد ، البته باید این نکته را نیز مد نظر قرار داد که پرونده پناهندگی اتباع کشورهای مختلف و با موضوعات مختلف ، در زمان رسیدگی درخواست و دادگاه تاثیر  خواهد داشت.

کشور آلمان در حال حاضر نسبت به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا پناهجویان بیشتری را می پذیرد. یکی ازمواردی که در خصوص پناهندگان آلمانی می توان اشاره نمود این است که پناهندگان از وضعیت بسیار نامطلوبی در کشور فوق برخوردارند، چراکه از نظر حقوقی و روحی و جسمی در سطح بسیار پایینی قرار دارند به همین دلیل دولت آلمان در بعضی از شهرهای خود مراکزی را تحت عنوان مراکز مشاوره حقوقی و اجتماعی برای تابعان خارجی فراهم نموده است .وضعیت پناهندگان در کمپ هایپناهندگی در سطح بسیار پایینی قرار دارد، چراکه در این کمپ های پناهندگی افراد با ملیت و زبان های گوناگون از کشورهای مختلف دنیا هستند. پناهجویان و فرزندان آن ها از امکانات بسیار پایینی برخوردارند. در این مسیر آنها حق ترک محدوده معینه توسط دولت آلمان را نخواهند داشت و بیماری ها خطرات زیادی پناهجویان را تهدید می نماید. دولت آلمان تغییراتی را در قوانین برای پناهجویان مقرر کرده است من جمله اینکه پناهجویانی که سه سال از اقامتشان در کمپ های کشور آلمان می گذرد، می توانند به جای دیگری از کشور بروند و در واقع آزاد در رفت و آمد می باشند. البته لازم به ذکر است که باز در همین مسیر نیز مشکلاتی از قبیل هزینه اجاره و تهیه جایی برای زندگی و اینکه اقامتشان در آن کشور دقیقا مشخص نمی باشد مطرح می شود.

لذا با توجه به مسائل فوق می توان اشاره کرد ، که پناهندگی راه صحیحی برای پناهندگان  در مهاجرت به شمار نمی رود چراکه عواقب و خطراتی پناهجویان را تهدید می نماید و علاقه مندان و متقاضیان مهاجرت بایستی با مشاوره با موسسات حقوقی معتبر و وکلای قانونی مشورت نموده و راه قانونی متناسب با شرایط شان را برگزینند. شما متقاضیان عزیز می توانید با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملکپور در وین و یا دفاتر همکار ما در ایران و بلاروس تماس بگیرید و از راههای قانونی مهاجرت به طور کامل آگاه شوید.





ادامه مطلب

[ شنبه 96/10/30 ] [ 7:0 عصر ] [ mie ]

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا چگونه است ؟ آیا ایتالیا کشور مناسبی برای مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در ایتالیا میباشد؟ راه ها و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا و شرایط تحصیل در ایتالیا و قوانین و راههای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و  مدارک مورد نیاز جهتاخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا  و اقدامات لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا از جمله موضوعات اصلی برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه های معتبر ایتالیا میباشد. اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا به همراه قوانین و راه های اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و اخذ بورس تحصیلی ایتالیاامریست که در سالهای اخیرمورد توجه بسیاری از هموطنان عزیز قرار گرفته است.

اگر بدنبال اخذ ویزاهای تحصیلی و آگاهی از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا و شرایط کمک هزینه تحصیلی در ایتالیا هستید خبر خوش این است که فارغ از اینکه نمرات و معدل تحصیلات مقاطع قبلی تان چگونه است، میتوانید با ارائه چند مدرک بسیار ساده ، از دانشگاه های ایتالیا بورسیه های تحصیلی دریافت کنید ، چنانچه به دنبال مهاجرت به ایتالیا هستید، چنانچه تمایل دارید در مورد نحوه ی اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی همراه با بورس کشور ایتالیا ، همچنین شرایط کار در حین تحصیل در کشور ایتالیا بیشتر بدانید ، وکلای حقوقی و مجرب در موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه مشاوره ای ام آی ای اتریش در زمینه شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا ، و همچنینهزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا پاسخگوی شما عزیزان میباشند و به شما عزیزان مشاوره رایگان ارائه می نماید .

فایل صوتی آقای دکتر ملک پور در باب مقایسه تحصیلی ایتالیا با اتریش

تحصیل در اروپا بدون پرداخت هزینه ی تحصیل و زندگی از شرایطی است که در نگاه اول رویایی به نظر میرسد ولی شما دوست عزیز،متقاضی مهاجرت تنها با یک مشاوره ی تلفنی میتوانید شانس خود را جهت اخذ بورسیه ی کامل تحصیلی دانشگاه های ایتالیا  امتحان کنید.

فایل صوتی آقای دکتر ملک پور در باب بورس تحصیلی در مقطع لیسانس و فوق لیسانس در ایتالیا

فایل صوتی آقای دکتر ملک پور در باب بورس تحصیلی در ایتالیا

فایل صوتی آقای دکتر ملک پور در باب بورس تحصیلی در ایتالیا

فایل صوتی آقای دکتر ملک پور در باب بورس تحصیلی در ایتالیا مقطع دکترا

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا

ایتالیا کشوری در جنوب اروپا و پایتخت آن شهر رم است. امروزه ایتالیا کشوری توسعه یافته و جزو هشت کشور صنعتی محسوب میشود.کشور ایتالیا به واسطه عضویت در اتحادیه اروپا دارای استاندارد های بالایی در زمینه های مختلف از جمله بهداشت، خدمات اجتماعی، پوششهای بیمه ای و سایر موارد می باشد. کشور ایتالیا به عنوان یکی از برترین کشور های اروپایی که تحصیل در دانشگاه های آن توسط دولت این کشور تامین می شود از دیرباز مورد توجه بوده است. در رتبه بندی دانشگاههای جهان در سال 2013 بر اساس سیستم QS ، پانزده دانشگاه ایتالیا جایگاهی را از آن خود کرده اند و نام دو دانشگاه این کشور در میان 200 دانشگاه برتر جهان به چشم می خورد.

تحصیل در ایتالیا  و همچنین اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه های ایتالیا برای متقاضیان تحصیل در ایتالیا در مقطع  لیسانس ، تحصیل در ایتالیا در مقطع  فوق لیسانس و تحصیل در مقطع دکتری در ایتالیا امکان پذیرمیباشد. یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در سایه تحولات سیاسی اخیر و در نتیجه بهبود روابط ایران و ایتالیا رخ داده است، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا در برخی از رشته ها از مقطع لیسانس می باشد. اخیرا با موافقت مقامات سفارت ایتالیا، امکان تحصیل در مقطع لیسانس در ایتالیا نیز همراه با تسهیلات ویژه کمک هزینه تحصیلی در ایتالیا برای دانشجویان ایرانی مهیا می باشد. البته لازم به ذکر است که برخی از رشته های ارائه شده در این کشور منوط به قبول شدن در آزمون سراسری هستند اما در برخی از دیگر رشته ها، نظیر مدیریت و اقتصاد و رشته علوم مهندسی امکان تحصیل بدون آزمون امکان پذیر است.

بورسیه های تحصیلی ایتالیا در 3 حالت به افراد اعطا میشود، بورسیه ی 10 هزار یورویی که کاملا هزینه های زندگی و شهریه ی دانشگاه شخص را پوشش میدهد و مقداری را هم میتوان پس انداز نمود، بورسیه ی 5 هزار یورویی ایتالیا که علاوه بر پرداخت شهریه دانشگاه کمی هم میتوان پس انداز نمود، و بورسیه ای که شهریه دانشگاه را کاملا پوشش خواهد داد. بورسیه ی دیگری که مربوط به دانشجویان دکترا میشود مبلغ حدودا 13 هزارو 400 یورو میباشد.

حال سوالی که مطرح میشود این است که شرایط لازم جهت گرفتن این بورسیه تحصیلی در ایتالیا و در صورت کلی شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا چیست؟ اگر شما متقاضی تحصیل در ایتالیا، نشان دهید که درآمدتان و یا درآمد شخصی که تحت تکفل او هستید در ایران سالیانه از مرز ده هزار یورو تجاوز نمیکند، یا در خانه استیجاری زندگی میکنید، میتوانید هزینه ی تحصیل خود و همچنین امکاناتی همچون خوابگاه دانشجویی دانشگاه های ایتالیا به همراه وعده غذایی را از دانشگاه ایتالیا دریافت نمایید. از مزایای این کمک هزینه تحصیلی ایتالیا و بورسیه تحصیلی ایتالیا این است که هیچ گونه تعهدی برای بازپرداخت آن به دولت ایتالیا وجود ندارد و در حقیقت، یک کمک بلاعوض محسوب میشود.

  • شما عزیزان اگر می خواهید شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا و قوانین مهاجرت به ایتالیا داشته باشید و اگر می خواهید کسب اطلاعات در خصوص شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و راه ها و قوانین تحصیل دردانشگاه های ایتالیا و قوانین و  شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا و بدست آوردن می باشید می توانید با موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه مشاوره ای ام آی ای اتریش و شعبه مرکزی آن در وین اتریش به صورت مستقیم تماس حاصل نموده و یا با تمامی دفاتر همکار این موسسه در سراسر ایران در خصوصکمک هزینه های تحصیل در ایتالیا و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا مشاوره رایگان دریافت نمایید .

 

همزمان با شروع اخذ پذیرش در دانشگاه های ایتالیا، برای افرادی که شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا را دارا باشند، نسبت به اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا اقدام خواهد شد. منظور از شرایط ، داشتن وضعیت علمی قابل قبول و یا نداشتن شرایط اقتصادی لازم برای ادامه تحصیل میباشد که در این گونه حالات در اکثر موارد نتیجه اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا همزمان با صدور پذیرش ، مشخص خواهد شد.

قابل ذکر میباشد اگر شما متقاضی محترم این بورس تحصیلی را از ایتالیا دریافت کنید موظف هستید سالیانه تعداد واحد خاص درسی را با موفقیت بگذرانید

در زیر به مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا  و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا اشاره میکنیم:

  • فیش حقوقی پدر به همراه ترجمه آن
  • شناسنامه پدر (اگر در قید حیات نیستند شناسنامه سرپرست خانواده، برای اطمینان گواهی فوت پدر یا شناسنامه هم به همراه داشته باشید)
  • اجاره نامه
  • گواهی فیش حقوقی پدر به یورو

همچنین موارد زیر در امتیاز بندی تاثیر دارد:

  • خواهر یا برادر زیر 6 ماه دارید و پدر و مادر هر دو سر کار هستند و بچه در خانه تنها هست.
  • با ذکر درصد هر کدام از پدر و مادر معلول باشند.
  • با ذکر درصد اگر محصل معلول باشد.
  • پدر و مادر محصل یکی یا هر دو فوت کرده اند، یا جدا شده اند.
  • یک نفر یا چند نفر دیگر در خانواده در حال تحصیل دانشگاهی در یک شهر دیگر هستند .

لازم به ذکر است، محدودیت سن در بحث شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا یکی از عواملی است که باید به آن توجه داشت. در توافقنامه فرهنگی و اجرایی دو جانبه به محدودیت سنی 35 سال برای اخذ کمک هزینه تحصیلی ایتالیا اشاره شده است. با این وجود، این محدودیت سنی برای متقاضیانی که خود مدرس زبان ایتالیایی هستند و فعالانه در آموزش این زبان مشغولند صدق نمی کند. طبق مفاد مندرج در این موافقتنامه کمک هزینه های تحصیلی به هیچ عنوان به افرادِ زیر 18 سال تعلق نمی گیرد.

در رابطه با شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا عنایت فرمایید که دانشجوی مقطع لیسانس دانشگاه ایتالیا اجازه کار در هفته 10 ساعت و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکترا محدوده ای 20 و 30 ساعت در هفته را دارا میباشند. همچنین پیدا کردن کار دانشجویی در هر کشوری به پارامترهای متفاوتی نظیر سطح آگاهی فرد از زبان کشورها ، تجربه کاری ، ویژگی های شخصی فرد ، زمان ورود شخص به آن کشور برمیگردد.

ذکر این نکته در خصوص  شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا و شرایط مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و قوانین اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا نیز ضروری است که دانشجویانی که قصد اخذ اقامت دائم ایتالیا را پس از اتمام دوره تحصیل دارند پروسه بسیار سختی را با توجه بهقوانین مهاجرتی ایتالیا پیش رو دارند .

در نهایت با توجه به آنکه اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا امری ساده نمیباشد و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا مستلزم دقت بالایی می باشد ، در صورت تمایل شما برای مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی ایتالیا وکلای متخصص و کارشناسان و حقوقدانان مسلط به امور بین الملل درموسس? حقوقی ملک پور میتوانند شما را در این امر راهنمایی و یاری نمایند و در زمینه شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا مشاوره رایگان ارائه می نماید .




ادامه مطلب

[ شنبه 96/10/30 ] [ 6:59 عصر ] [ mie ]

بورسیه تحصیلی در ایتالیا

بورسیه تحصیلی در ایتالیا

 

اخذ بورسیه تحصیلی در ایتالیا، شرایط بورسیه تحصیلی در ایتالیا، بورسیه کامل تحصیلی در ایتالیا، انواع بورسیه تحصیلی در ایتالیا

 

اخذ بورسیه تحصیلی در ایتالیا 2018 تقریبا برای اکثر متقاضیان تحصیل در ایتالیا فراهم است. اگر شما خواهان اخذ بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا هستید میتوانید با کسب اطلاعات دقیق و شناخت دانشگاه های ایتالیا و انواع سیستم های بورسیه تحصیلی دانشگاه های ایتالیا، همچنین کسب آگاهی از قواعد اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا و چگونگی مهاجرت تحصیلی به ایتالیا با استفاده از بورسیه تحصیلی دانشگاه های این کشور هرچه سریعتر همانند سایر متقاضیان اقدام نمایید. اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا به همراه اخذ بورس تحصیلی ایتالیا امریست که در سالهای اخیرمورد توجه بسیاری از هموطنان عزیز قرار گرفته است. اگر تمایل دارید وضعیت پرونده ی خود را جهت اخذ پذیرش تحصیلی همراه با بورس کشور ایتالیا به طور رایگان ارزیابی نمایید، میتوانید هم اکنون اقدام نمایید و با شماره های موسسه ی حقوقی ملکپورتماس حاصل نمایید تا کارشناسان حقوقی مهاجرت تحصیلی به ایتالیا در بخش بورسیه تحصیلیشما را یاری نمایند.

 

فایل های صوتی توضیحات آقای دکتر ملک پور در باب بورسیه تحصیلی ایتالیا

Audio

 

Audio


فایل صوتی توضیحات آقای دکتر ملک پور در باب بورسیه تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس در ایتالیا

 

دولت ایتالیا، دانشجویان ایتالیایی و یا افرادی که اقامت دائم ایتالیا را دارند را حمایت میکند همچنین امکانات اخذ بورس تحصیلی در ایتالیا برای دانشجویان خارجی را فراهم میکند.اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه های ایتالیا برای متقاضیان تحصیلی در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری (research based  & course based) امکان پذیر میباشد. دقت فرمایید شما متقاضی تحصیل در ایتالیا در هر رشته ای که هستید امکان اخذ بورسیه تحصیلی در ایتالیا برای شما وجود دارد.

 

پس از سالها تجربه ی مثبت و مفید تیم کارشناسان حقوقی بخش حقوق مهاجرت به ایتالیا و مشاورین پذیرش تحصیلی ایتالیا درموسسه ی حقوقی ملکپور، اکنون با اطمینان به شما عزیزان عرض میکنیم دولت ایتالیایک دولت قابل اطمینان بوده و در زمینه ی ارائه ی انواع بورس های تحصیلی به دانشجویان ایرانی مقیم ایتالیا نهایت همکاری را از طریق وکیل مهاجرت به کشور ایتالیا درسفارت ایتالیا یا موسسات حقوقی معتبر در بخش مشاوره ی مهاجرت به ایتالیا ارائه داده و شرایط را جهت اقدام تمام متقاضیان تحصیل لیسانس در ایتالیا ، تحصیل فوق لیسانس در ایتالیا و همچنین تحصیل در مقطع دکتری در ایتالیا سهل نموده است.

 

متقاضیان عزیز، قطعا برای شما سوالاتی در مورد نحوه ی اخذ بورسیه ی تحصیلی از دانشگاه های ایتالیا، یا شرایط استفاده از انواع بورسیه تحصیلی در ایتالیا پیش میآید، و در اصل به دنبال جواب این سوال هستید که آیا دانشجویان ایرانی میتوانند از بورسیه تحصیلی دانشگاه های ایتالیا استفاده کنند ؟

 

در واقع باید گفت افرادی که از دانشگاه ها و موسسات مورد وثوق دولت ایتالیا فارغ التحصیل شده باشند واجد شرایط استفاده از بورس تحصیلی ایتالیا میباشند. همینطور، افرادی که زبان ایتالیایی را فرا گرفته اند و مدارک زبان ایتالیایی نظیر CILS B2، CELI 3، PLIDA B2و INT.IT Roma Treرا دارند هم واجد شرایط اخذبورسیه ی تحصیلی در ایتالیا هستند. گاها متقاضیان در مشاوره ی رایگان تلفنی با کارشناسان حقوق مهاجرت ایتالیا در موسسه ی حقوقی ملکپور تماس میگیرند و سوال میپرسند که آیا درصد شانساخذ بورسیه ی تحصیلی ایتالیا ربطی به سن آنها دارد یا خیر ؟ جهت این دوستان به عرض میرسانیم که محدودیت سن برای اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیایکی از عواملی است که باید به آن توجه داشت. به این صورت که افرادی که زیر سن 18سال هستند و یا اشخاصی که بالای سن 31سال هستند شانس کمتری برای اخذ بورسیه تحصیلی دارند. اما نکته اینجاست که این موضوع از ارزش های کشور ایتالیا و تحصیل در دانشگاه های معتبر ایتالیا کم نمیکند. هنوز هم در لیست پر طرفدارترین کشور های دانشجویی از دیدگاه دانشجویان سرتاسر دنیا کشور ایتالیا در مقام اولین های این لیست قرار دارد. از دلایل این انتخاب میتوان به طبیعت بکر و خیره کننده ی کشور ایتالیا، کیفیت زندگی بالا و امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی در دانشگاه های ایتالیا درحالی که به راحتی میتوان واجد شرایطاخذ بورسیه تحصیلیجهت تحصیل در دانشگاه های این کشور شد اشاره کرد. علاوه بر جاذبه های توریستی بسیاری که کشور ایتالیا دارد ، این کشور دارای موقعیت تجاری و جهانگردی بسیار حساسی در میانکشور های عضو شنگن میباشد که نگاه دولت های زیادی به سوی این کشور و پیشرفت های آن میباشد. تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های معتبر ایتالیا، و عدم وجود محدودیت در انتخاب رشته جهت تحصیل در دانشگاه های ایتالیا به زبان انگلیسی به همراه امکان اخذ کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه های ایتالیا همه و همه موجب رشد و ارتقاء این کشور در میان سایر گزینه های تحصیلی اروپا شده اند. نقش دانشجویان خارجی که از فرهنگ های متفاوتی جهت تحصیل در دانشگاه های ایتالیا وارد کشور ایتالیا میشوند بسیار مهم است، مخصوصا با توجه به اینکه کشور ایتالیا در زمینه های خودرو سازی و صنعت قطعات اتومبیل، فناوری دکوراسیون داخلی، پوشاک و مدلینگ همواره پیشرو بوده و دارای برندینگ برتر اتحادیه میباشد، توجه جوانان بسیاری من جمله ایرانیان، به این کشور معطوف میشود.

شرایط ویژه جهت تحصیل دانشجویان ایرانی در دانشگاه های ایتالیا همراه با کمک هزینه های تحصیلی:

 

اگر شما متقاضی ایرانی، نشان دهید که درآمدتان و یا درآمد شخصی که تحت تکفل او هستید در ایران سالیانه از مرز ده هزار یورو تجاوز نمیکند ، میتوانید هزینه ی تحصیل خود و همچنین امکاناتی همچون خوابگاه دانشجویی دانشگاه های ایتالیا به همراه وعده غذایی را از دانشگاه ایتالیا اخذ نمایید. به این نوع بورسیه DSUگفته میشود و به افرادی تعلق میگیرد که درامد پایینی داشته باشند. این بدین معناست که راه هایی وجود دارد تا موسسه ی حقوقی ملکپوردر مشاوره ی حقوقی خود در مورد پذیرش تحصیلی ایتالیابه شما ارائه دهد و شما دریابید چگونه میتوان در بهترین دانشگاه های کشور ایتالیا تحصیل نمود اما مجموع هزینه های تحصیل بسیار پایین و در حقیقت به عهده ی دولت یا دانشگاه این کشور باشد. این بورس توسط ارگان CAFFو در پی نامه ای با عنوان  ISEEUپس از دریافت مدارک مورد نیاز صادر میشود. پس از تایید مدارک متقاضی، یک طبقه بندی اقتصادی مدون اجرا خواهد شد که طی چه برنامه و فواصل زمانی به شما بورسیه تعلق خواهد گرفت.

 

جهت اخذ اطلاعات تکمیلی در مورد بورس DSU و نحوه ی اخذ آن میتوانید با مشاورین ما صحبت فرمایید.

 

مدارک ابتدایی مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی با کمک هزینه ی تحصیلی ایتالیا بدین شرح است:

 

–       فیش حقوقی پدر یا شخصی که تحت تکفل او هستید.

 

–       ترجمه ی فیش حقوقی پدر یا اشخاصی  که تحت تکفل او هستید.

 

–       فرم درخواست بورسیه تحصیلی

 

–       گواهی فیش حقوقی پدر به یورو

 

–       اجاره نامه (در صورت نیاز)

 

در زمانی که برایتحصیل در ایتالیاو اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا اقدام مینمایید جالب است نکاتی در مورد انواع بورسیه تحصیلی ایتالیابدانید. مانند این نکته که در مقطع فوق لیسانس تقریبا بدون محدودیت رشته های تحصیلی، امکان اخذ بورسیه در سه سطح خواهد بود: بورسیه ی 10هزار یورویی که کاملا هزینه های زندگی و شهریه ی دانشگاه شما را میپوشاند و مقداری هم میتوان پس انداز نمود، بورسیه ی 5هزار یورویی که علاوه بر پرداخت شهریه دانشگاه کمی هم میتوان ذخیره نمود، و بورسیه ای که شهریه دانشگاه را کاملا پوشش خواهد داد. دقت فرمایید، بورسیه ی دیگری نیز وجود دارد جهت دانشجویان PHDکه مبلغ آن حدودا 13هزار و چهارصد یورو میباشد. لازم به ذکر است، اگر شما این بورسیه ها را دریافت کرده باشید نیز متوانید مجدد اقدام کرده و از بورسیه ی DSUاستفاده کنید. افرادی که سریعتر به موسسه مدارک خود را تحویل میدهند به سرعت جهت اخذ پذیرش تحصیلیو کمک هزینه ی تحصیلیایشان اقدام رسمی صورت میگیرد.

 

ظاهرا شرایط برای گرفتن بورسیه تحصیلی ایتالیاراحت میباشد، اما نکته ای که خیلی باید به آن توجه داشته باشید اینست که اگر بورسیه تحصیلی به شما تعلق گیرد شما حتما متعهد هستید تعداد مشخصی واحد درسی را در طی  هر ترم با موفقیت بگذرانید.

 

انواع بورسیه تحصیلی در ایتالیا :

 

–       بورسیه ی دانشگاهی

 

–       بورسیه ی استانی

 

در مورد بورسیه ی استانی باید بیان داریم که دانستن سطح حداقل زبان ایتالیایی بسیار کمک میکند. و در مورد بورسیه ی دانشگاهی نیز مستقیما یکی از اساتید باید رزومه ی شما را کامل بررسی نماید.

 

از سایر مواردی که به اخذ بورسیه تحصیلی در ایتالیا به شما کمک میکند، ریز نمرات سالهای گذشته ، معدل تحصیلی شما، و وضعیت رزومه و سابقه ی تحصیلی و کاری شما میباشد که نیازاست مرتبط با رشته ی تحصیلیتان باشد. اگر به دنبال مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در ایتالیا و اخذ بورسیه ی تحصیلی از دانشگاه های معتبر ایتالیاهستید و اگر تمایل به دریافت خدمات با تضمین در امور مهاجرت تحصیلی به ایتالیا هستید، لطفا بدون اتلاف وقت با شماره های تماس موسسه ی حقوقی ملکپور در وین و یا دفاتر همکار ما در ایران تماس حاصل کرده و مشاوره ی رایگان تلفنی اخذ نمایید.




ادامه مطلب

[ شنبه 96/10/30 ] [ 6:57 عصر ] [ mie ]

تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی

تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی

 

تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی موضوعی است که در این مقاله کوتاه به بحث و تبادل اطلاعات در زمینه تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی 2018خواهیم پرداخت ، اینکه شرایط دانشجویان در زمان تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی چگونه خواهد بود ،

 

شرایطی از قبیل کیفیت تحصیل در ایتالیا و هزینه های تحصیل در ایتالیا و هزینه های زندگی در ایتالیا ، و اینکه یک دانشجوی مشغول به تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی به چه میزانی هزینه خواهد داشت ، و چه میزانی از هزینه های دانشجویان هنگام تحصیل در ایتالیا در مقاطع مختلف توسط دولت پرداخت خواهد شد ، و اینکه دانشجوی مشغول به تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی در هر مقطعی نیاز به چند ساعت کار در هفته خواهد داشت تا بتواند تمامی هزینه های مربوط به تحصیل در ایتالیا و زندگی در ایتالیا را تآمین نماید ، اینکه چه شرایطی لازم است تا دانشجوی متقاضی تحصیل در ایتالیا موفق به تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی گردد ، و چه مدارکی را باید جهت تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی دارا باشند و به دانشگاه و دولت ایتالیا ارائه نمایند تا موفق به تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی گردند.

 

فایل صوتی توضیحات آقای دکتر ملک پور در باب بورس تحصیلی ایتالیا

در میان تمامی کشورها و موقعیت های تحصیل و ادامه تحصیل در آنها ، تحصیل در ایتالیا به دلیل امکان تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی از جایگاه ویژه ای میان متقاضیان تحصیل در دنیا برخوردار می باشد ، و مسلمآ اشخاصی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند ، با هر میزان تمکن مالی ای که باشند باز هم امکان تحصیل به همراه بورسیه تحصیلی را نمیتوانند نادیده بگیرند ، آن هم امکان تحصیل در یکی از کشور های برتر اروپا و با دانشگاههای با رنک عالی در سطح جهانی ، روزانه تماسهای زیادی با دفاتر همکار موسسه حقوقی ملک پور در ایران گرفته می شود و اکثر افراد جویای شرایط مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلیمی گردند و شوق بسیاری از خود جهت تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی از خود بروز می دهند ، مشاوران موسسه حقوقی ملک پور مفتخرند تا در ارائه بهترین مشاوره در زمینه تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی در خدمت شما یاران همیشگی باشند .

 

در میان کشورهایی که از نظر علمی و صنعتی از جایگاه بالایی برخوردارند کشور ایتالیا از ویژگیهای منحصر به فردی برخوردار است پیشینه علمی ایتالیا در میان سایر کشورهای دنیا بسیار قوی و چشمگیر است از روم باستان می توان به عنوان یکی از قطبهای علمی و صنعتی دوران خود یاد کرد . کشور ایتالیا جایگاه قدیمی ترین دانشگاه فعال دنیا، دانشگاه بولونیا می باشد.هم اکنون ایتالیادر زمینه هنر، معماری و ساختمان جایگاه علمی ویژه ای را در بین معتبرترین دانشگاههای دنیا از آن خود کرده است . علاوه بر این کشور ایتالیا از ویژگی بسیار مهم دیگر برخوردار است که آنرا مقصد مورد علاقه بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا نموده است . هزینه تحصیل همواره یکی از مهم ترین مواردی است که علاقه مندان به تحصیل در انتخاب دانشگاه مورد نظر خود مورد توجه قرار می­دهند . سیستم آموزشی کشور ایتالیا به گونه ای طراحی شد که اکثر علاقه مندان به تحصیل قادر به تحصیل باشند و به دلیل عدم توانایی مالی از رسیدن به هدف خود باز نمانند . در این راستا دولت ایتالیا، استانهای مختلف و دانشگاهها کمک هزینه­های تحصیلی متعدد و متفاوتی را به علاقه مندان تحصیل در ایتالیا ارائه می­دهند، این کمک هزینه ها در مقاطع لیسانس، فوق لیسانیس و دکتری به متقاضیان تعلق می­گیرد و مقدار آن به گونه ای در نظر گرفته شده تا هزینه تحصیل دانشجو در ایتالیا تا حد زیادی پوشش داده شود و در بسیاری از کمک هزینه ها نه تنها هزینه تحصیل در ایتالیا بلکه هزینه زندگی دانشجو در ایتالیا را نیز پوشش می­دهد . نکته جالب توجه اینکه در کنار دریافت کمک هزینه تحصیلی دانشجو ، اجازه کار به مدت 10 ساعت در هفته برای مقطع لیسانس و 20 ساعت در هفته برای مقطع فوق لیسانس را دارا می باشد که معمولاً دستمزدی در حدود 8 تا 10 یورو برای هر ساعت کار دریافت می­کنند . دانشجویان مقطع دکتری در کنار دریافت بورس از ایتالیا در صورت اثبات توانایی علمی خود قادر به دریافت پروژه های علمی و صنعتی با همراهی و کمک استاد مشاور خود خواهند بود که معمولاً دستمزد ماهانه 1200 تا 1500 یورو را در پی خواهد داشت .

از اشکالاتی که ویزای تحصیلی ایتالیا دارد ، آنست که متاسفانه برخلاف اکثر کشورهای دیگر ، اجازه بردن همراه به دانشجوی متقاضی تحصیل در ایتالیا نخواهند داد ، حال چه این دانشجو در مقطع لیسانس در حال تحصیل باشد و چه در مقطع دکترا ، و این ایرادیست که متقاضیان متآهل را وادار به انجام اینکار می نماید که برای هر نفر از افراد خانواده به طور جداگانه جهت تحصیل و ادامه تحصیل در ایتالیا اقدام نمایند ، و با دید خوشبینانه منتظر جواب مثبت ویزای دانشجویی همه افراد خانواده بمانند ، اما گاهآ دیده شده که با دادن ویزای دانشجویی ایتالیا به برخی از افراد نیز مخالفت شده . از دیگر مشکلاتی که ممکن است در هنگامتحصیل در ایتالیا برای متقاضی پیش آید ، اینست که ایتالیا در حال حاضر وضع اقتصادی خوبی ندارد و پیدا کردن کار در ایتالیا مشکل خواهد بود ، لیکن برای کسانیکه از بورسیه تحصیلی ایتالیا بهره مند گشته و موفق به تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی می گردند ، بسته به میزان کمک هزینه ای که دریافت می نمایند اغلب نیازی به کار کردن نخواهند داشت ، لیکن پس از فارغ التحصیلی اگر به اخذ اقامت دائمی کشورها علاقمند باشند ، بهتر است که در کشورهایی که از نیروی کار و تحصیلکرده استقبال می نمایند به دنبال کار بگردند و با دارا بودن مدرک تحصیلی از دانشگاههای خوب ایتالیایی شانس بالایی در پیدا کردن کار در کشورهای دیگر خواهند داشت .

 

اکثر دانشجویان ایرانی با شناخت دقیق قوانین و شرایط اخذ این بورسیه های تحصیلی ایتالیا و کمک هزینه ­های تحصیلی ایتالیا قادر به دریافت آن خواهند بود . موسسه حقوقی ملک پور با سالها تجربه و استفاده از کارشناسان حقوقی خود که اغلب در کشورهای موردنظر حضور دارند و به قوانین و روشهای صحیح دریافت بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی اشراف دارند، آماده مشاوره و راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی می باشد. همانگونه که اشاره شد انواع مختلفی از بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی در کشور ایتالیا ارائه می شود مقدار کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه تحصیلی در ایتالیا برای تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی بنا به مقطع تحصیلی و شرایط دانشجو و منبع ارائه دهنده کمک هزینه و بورسیه تحصیلی متفاوت خواهد بود .

 

همچنین ایتالیا برای دانشجویان خارجی که علاقه مند به تحصیل در کشور ایتالیا به همراه بورس تحصیلی هستند بورسیه های تحصیلی ویژه ای در نظر گرفته که از 2500 تا 5000 یورو در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس که در مواردی بورسیه های تحصیلی 000/10 یورویی هم شامل این دانشجویان می گردد وبورسیه های تحصیلی از 8000 تا 13700 یورو برای دانشجویان مقطع دکتری می باشد .

 

برای دریافت این کمک هزینه و بورسیه های تحصیلی دانشجویان باید شرایطی را احراز کنند که مهم ترین آنها می توان به سطح درآمد دانشجو یا شخصی که دانشجو تحت تکفل وی می باشد اشاره کرد، فرد متقاضی می بایست با ارائه مدارکی نشان دهد که قادر به پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی خود در ایتالیا نمی باشد . کارشناسان حقوقی موسسه حقوقی ملک پور، با بررسی شرایط علمی و مالی متقاضی وی را به گونه ای راهنمایی می کنند تا موفق به تحصیل در ایتالیا به همراه بورسیه تحصیلی و حتی در مواردی به صورت کاملاً رایگان گردد.

 

در مورد کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه های تحصیلی ایتالیا که در کشور ایتالیا ارائه می شود ،  اطلاع از قوانین و شرایط اعطای بورسیه تحصیلی در ایتالیا نیز نقش موثری در دستیابی به بهترین نوع کمک هزینه تحصیلی و بورسیه های تحصیلی ایتالیا خواهد داشت برای مثال دانشجویان دکتری با توجه به شرایطی علاوه بر کمک هزینه 13700یورویی می توانند از کمک هزینه و بورسیه DSUایتالیاهم استفاده کنند.

 

در کنار بورسیه های تحصیلی ایتالیا و کمک هزینه های مختلف نکته دیگری که دانشگاههای ایتالیا را جزء اولین کشورهای مورد علاقه دانشجویان بین المللی قرارداده امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا می باشد، به گونه ای که ایتالیا از نظر ارائه رشته های مختلف در سطوح مختلف که به زبان انگلیسی ارائه می شود در میان کشورهای غیر انگلیسی زبان در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد و این امر برای دانشجویان که تحصیل به زبانی غیر از انگلیسی را سد راه ادامه تحصیل خود می بینید بسیار جذاب و مناسب خواهد بود.اگر مایل به ادامه تحصیل در کشوری با سطح رفاه اجتماعی بالا و دانشگاه هایی با رنکینگ بالای جهانی و با هزینه  تحصیل بسیار پایین هستید جهت مشاوره، با وکلای متخصص موسسه حقوقی ملک پور در وین و یا دفاتر همکار ما در ایران تماس بگیرید و از مشاوره تلفنی رایگان با وکلا و مشاوران موسسه حقوقی ملک پور در مورد مهاجرت به ایتالیا و مهاجرت تحصیلی به ایتالیا بهره مند شوید. و در صورت نیاز می توانید با تعیین وقت حضوری از مشاوره حرفه ای با وکلا و مشاورین حقوقی دفاتر همکار موسسه حقوقی ملک پور بهره مند گشته و به کمک آنان بهترین راه مهاجرت را برای خود برگزینید .




ادامه مطلب

[ شنبه 96/10/30 ] [ 6:55 عصر ] [ mie ]

تحصیل رایگان در اتریش

تحصیل رایگان در اتریش

تحصیل رایگان در اتریش و اخذ پذیرش تحصیل رایگان در اتریش 2018 مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی به خصوص دانشجویان ایرانی است. در سالهای اخیر کشور اتریش از نظر صنعت دانشجویی رشد بسیار چشمگیری داشته است و به همین دلیل تحصیل رایگان در اتریش نیز بهانه ای برای ورود و اخذ اقامت این کشور زیبا شده است. سؤالات بسیار زیادی در باب تحصیل رایگان در اتریش مطرح می شود لذا بر آن شدیم اطلاعات مفصلی درمورد تحصیل رایگان در اتریش جهت مطالعه و اطلاعات بیشتر شما علاقمندان عزیز ارائه دهیم. تحصیل رایگان در اتریش مزایای بسیار زیادی دارد اما برای دستیابی به این هدف می بایست تمامی مراحل تحصیل در اتریش و مهاجرت به اتریش از جمله اخذ پذیرش در اتریش و اخذ ویزای تحصیلی اتریش به طور کاملأ صحیح و بدون نقص انجام شود. توجه داشته باشید که بهتر است جهت انجام صحیح و درست مراحل حقوقی تحصیل رایگان در اتریش با وکلا و کارشناسان حقوقی مجرب مشورت نمایید. این مقاله در باب تحصیل رایگان در اتریش بوده و متعلق به موسسه حقوقی ملک پور می باشد.

 

فایل صوتی آقای دکتر ملک پور در باب تحصیل رایگان در اتریش

فایل های صوتی آقای دکتر ملک پور در باب تحصیل رایگان در رشته پرستاری در اتریش

تحصیل رایگان در اتریش در مقطع کارشناسی

جهت تحصیل رایگان در اتریش در مقطع کارشناسی و پذیرش از دانشگاههای رایگان اتریش متقاضی می بایست مدارکی به دانشگاه ارئه دهد. همانطور که می دانید دو نوع دانشگاه در کشور اتریش مشغول به فعالیت هستند: دانشگاه دولتی، دانشگاه خصوصی

بر خلاف برخی کشورها همانند کشور آمریکا که تنها دانشجویان مقیم آن کشور اجازه ورود به دانشگاه دولتی را دارند، دانشگاههای دولتی اتریش دانشجویان بین المللی را نیز پذیرش می نمایند و همین نکته باعث تقاضای بسیار زیاد دانشجویان بین المللی از دانشگاههای رایگان اتریش شده است.و همچنین برای دانشجویان بین المللی این موضوع جذابیتی دارد که هزینه ی تحصیل در دانشگاه های اتریش رایگان است. شرط اول پذیرش از دانشگاههای رایگان اتریش در مقطع کارشناسی فارق التحصیلی دانشجو از مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی یا دیپلم 12 ساله است. شرط بعدی برای اخذ پذیرش مقطع کارشناسی اشتغال به تحصیل در دانشگاههای ایران به خصوص دانشگاه سراسری و در برخی مواقع دانشگاه آزاد است. جهت پذیرش در برخی رشته های دانشگاهی متقاضی می بایست حداقل 70 واحد درسی را در ایران گذرانده باشد . پذیرش واحدهای درسی گذرانده شده در دانشگاههای ایران طبق نظر دانشگاه اتریش است و احتمال گذراندن مجدد برخی واحد ها نیز وجود دارد.

یکی از مسائلی که اخیرأ نگران کننده بوده است و دانشجویان ایرانی را از تحصیل رایگان در اتریش باز داشته است عدم قبولی مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد ایران توسطدانشگاههای رایگان اتریش است. این موضوع بیشتر در بخش فنی و مهندسی دانشگاه وین مطرح شده است و دلیل آن ارائه مدارک جعلی از سوی برخی دانشجویان است. اما این مسئله چندان نگران کننده نیست و هنوز هم امکان تحصیل رایگان در اتریش برای فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد ایران وجود دارد. برخی از رشته های مهندسی من جمله مهندسی مکانیک و مهندسی صنایع در دانشگاههایی همچون دانشگاه Montan نیز به صورت رایگان تدریس و ارائه می شود.

01 تحصیل رایگان در اتریش
تحصیل رایگان در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاههای رایگان اتریش دارند در صورت اخذ مدرک کارشناسی در ایران می توانند برای پذیرش دانشگاه اقدام نمایند. از جمله مسائلی که در انجام پذیرش می بایست به آن توجه نمایید این است که احتمال ارائه دروس پیش نیاز به افرادی که مدرک کارشناسی خود را اخذ نموده اند وجود دارد. در واقع پذیرش بسیاری از متقاضیان که مدرک کارشناسی خود را در ایران اخذ نموده اند برای کارشناسی مجدد صادر شده است و برخی واحد های درسی توسط دانشگاه اتریش تأیید شده است. اما احتمال پذیرش فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد برای کارشناسی ارشد مجدد وجود دارد. به طور کلی همانطور که می دانید زبان تحصیل در دانشگاههای رایگان اتریش زبان آلمانی است اما فرصت خوبی که باعث شده دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل رایگان در اتریش به زبان آلمانی باشند امکان یادگیری زبان آلمانی در کشور اتریش پیش از ورود به دانشگاه است. توضیح اینکه دانشجویان بین المللی پس از اخذ پذیرش از دانشگاههای اتریش بدون نیاز به مدرک زبان آلمانی می توانند ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نمایند و پس از ورود به اتریش و ثبت نام در دانشگاه اجازه یادگیری زبان آلمانی را به مدت یک سال داشته باشند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هم در اتریش به طور رایگان خواهد بود البته به خاطر داشته باشید که در هنگام ثبت نام هر ترم دانشگاهی می بایست مبلغی در حدود 200 تا 400 یورور برای ثبت نام پرداخت نمایید.

 

تحصیل رایگان در اتریش در مقطع دکترا

همانطور که می دانید تحصیل در مقطع دکترا در آلمان و اتریش به صورت رایگان است و حتی تحصیل در این مقطع با دریافت حقوق از دانشگاه سابقه کاری می باشد. شرط اخذ پذیرش از دانشگاههای اتریش در مقطع دکترا داشتن مدرک کارشناسی ارشد است البته همانطور که در بند قبل اشاره شد امکان پذیرش فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد برای کارشناسی ارشد مجدد طبق نظر دانشگاه وجود دارد. برای درخواست پذیرش مقطع دکترا در اتریش می بایست تأیید استاد راهنما را از دانشگاه مقصد داشته باشد. دکتری در اتریش به زبان انگلیسی مقدور است. که نیازی به گذراندن دوره زبان آلمانی نیست.

در حال حاضر امکان تحصیل پزشکان ایرانی در مقطع دکترا در اتریش وجود دارد. همانطور که می دانید پزشکان ایرانی برای ادامه تحصیل و یا کار در اتریش می بایست مدرک پزشکی خود را تأیید نمایند که تأیید مدرک پزشکی با قبولی امتحان معادلسازی در اتریش امکانپذیر است. با توجه برای قبولی در امتحان معادلسازی می بایست تسلط به زبان آلمانی محرز باشد می توان برای گذراندن دوره زبان آلمانی در اتریش و آمادگی برای شرکت در آزمون معادلسازی پذیرش پزشکان برای دکترای رشته هایی همچون داروسازی و تغذیه انجام شود و یا در سنین پایین ثبت نام در کالج زبانی آلمانی انجام پذیرد.

تحصیل رایگان در اتریش به دلایل زیادی مورد توجه دانشجویان ایرانی است

کیفیت بسیار بالای زندگی در کشور اتریش

عدم نیاز به مدرک زبان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش و ویزای تحصیلی اتریش

بهره مندی از خدمات بیمه دانشجویی در اتریش

امکان استفاده از خوابگاههای دانشجویی در اتریش

اجازه اقامت 6 ماهه تا یکساله برای جستجوی کار در اتریش پس از پایان هر مقطع تحصیلی

امکان تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری بدون نیاز به خروج از کشور اتریش

اجازه سفر به سایر کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به ویزا

عدم محدودیت سنی برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی اتریش

 

همانطور که به طور مفصل در این مقاله توضیح داده شد تحصیل رایگان در اتریش در تمامی مقاطع تحصیلی من جمله مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و حتی مقطع تخصص امکانپذیر است. جهت اقدام برای تحصیل رایگان در اتریش حتمأ با یک کارشناس با تجربه در این زمینه مشورت نمایید و توصیه می شود بدون اطلاع از قوانین اخذ پذیرش و ویزا این پروسه را اغاز نکنید. این مقاله در باب تحصیل رایگان در اتریش متعلق به موسسه حقوقی ملک پور می باشد. جهت اخذ اطلاعات کامل در زمینه مهاجرت به اتریش و تحصیل در اتریش و اقامت پس از تحصیل در اتریش می توانید به مقالات دیگری در همین سایت با این موضوعات مراجعه نمایید.

ضمن تشکر و قدردانی از حضور گرم شما در سایت موسسه حقوقی ملک پور به اطلاع شما عزیزان گرانقدر می رسانیم در صورت تمایل و در جهت ارائه توضیحات و پاسخ به سوالات بیشتر، شما سروران گرامی می توانید با مؤسسه ما در وین و یا دفاتر همکار ما در ایران تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان (به صورت تلفنی) و در صورت نیاز مشاوره حضوری وکلا و کارشناسان ارشد مؤسسه حقوقی ملک پور بهره مند گردید.




ادامه مطلب

[ شنبه 96/10/30 ] [ 6:53 عصر ] [ mie ]