سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کار پس از تحصیل در انگلستان

کار پس از تحصیل در انگلستان

کار پس از تحصیل در انگلستان آیا امکانپذیر است یا نه ، آیا جهت کار پس از تحصیل در انگلستان به ایرانی ها ویزا میدهند یا نه ، شرایط و امکان کار پس از تحصیل در انگلستان 2017 به چه صورت است ، قوانین جدید در مورد کار پس از تحصیل در انگلستان چیست، آیا به دنبال کار پس از تحصیل در انگلستان هستید؟ آیا از تحصیل در انگلستان به کار پس از تحصیل در انگستان می اندیشید؟ آیا از انواه اسکیم های کار پس از تحصیل در انگلستان آگاهید؟ آیا قوانین جدید کار پس از تحصیل در انگلستان را می دانید؟ آیا حجم اطلاعات گسترده من باب کار پس از تحصیل در انگلستان در اینترنت شما را سردرگم نموده است؟

در سال های اخیر زمزمه هایی مبنی بر عدم امکان کار در انگلستان را شاهد بوده ایم. بر خلاف گزارشات موجود، آخرین تغییرات در قوانین مهاجرتی در تاریخ 13 جولای 2015 اعلام می دارد که منعی پیش روی دانشجویان بین المللی برای اقدام برای ویزای کار وجود ندارد. پادشاهی متحد ویا همان UK که آنرا بعضا فقط با نام کشور انگلستان می شناسیم یکی از بهترین کشور ها برای کار پس از تحصیل در دنیا بوده که در انواع مختلف طرح های کاری، امکان اشتغال را برای فارغ التحصیلان فراهم می نماید. در این مقاله سعی بر آن داریم تا امکان کار پس از تحصیل در انگلستان را به همراه قوانین مربوطه تشریح نموده و انواع طرح ها و اسکیم های ممکن پس از تحصیل در انگلستان را برایتان تشریح نماییم.

موسسه حقوقی ملک پور با بهره گیری از وکلا، کارشناسان و مشاورین خبره در امر مهاجرت، تخصصی ترین مشاوره ها را در امر کار پس از تحصیل در انگلستان به شما  عزیزان ارائه می نماید.

 

اطلاعات مربوط به اسکیم های کاری مرتبا تغییر می نماید و برای اطلاعات جدید وتغییرات به وب سایت رسمی Home Office مراجعه گردد.

نکات مهم قبل از ورود به بحث

  • در بعضی از اسکیم های کاری شخص امکان سوییچ کردن ویزای دانشجویی T4 را ندارد
  • در اکثر اسکیم ها، شخص باید تحصیلات خود را قبل از اقدام برای سوئیچ نمودن به اتمام رسانده باشد
  • تقاضای تغییر ویزا و اقدام برای اسکیم های کاری، باید قبل از انقضای ویزای فعلی باشد
  • اگر شخص تحصیلات خود را با حمایت مالی دولتی و یا بورسیه گذرانده است، در اکثر اسکیم های کاری نیاز به اجازه کتبی از آنها برای اقدام می باشد.

حق داشتن همراه

در اکثر اسکیم های یاد شده در این مقاله، همسر و یا نامزد و بچه های شخص نیز می توانند کنار متقاضی مانده و یا به آنها ملحق شوند.

 

انواع ویزاهای کار در انگستان

  • Tier1

این نوع ویزای انواع مختلفی از طرق کارکردن در  انگلستان را در سیستم امتیازی Tier1 ارائه می نماید که Home Office آنرا “مهاجرین با ارزش” می خواند:

  • کارفرمای تازه فارغ التحصیل
  • سرمایه گذار

که در این دوحالت نیاز به حمایت از سوی سازمان خاصی نمی باشد

  • کارفرما
  • Tier2
    • Tier2 جنرال
    • انتقال بین شرکتی
    • ورزشکاران
    • وزرای مزهبی
  • Tier5 کار موقت

 

 

Tier1-کارفرمای تازه فارغ التحصیل

 

این نوع اسکیم برای آن دسته از تازه فارغ التحصیلان و محققین پست دکتری طراحی شده که اجازه اقامت فعلی از نوع Tier2 داشته و به اصطلاح توانایی های کارفرمایی و ایده های تجاری با ارزش وناب” دارند و یا آنانی که دانشگاه ها وکالج های UK آمادگی حمایت از آنها را داشته و آنها را در گسترش ایده هایشان یاری می نماید. این موسسه آموزشی می تواند جایی غیر از محل تحصیل شما باشد.

 

اگر شخص محقق پست دکتری با نوع Tier2 می باشد، موسسه آموزشی مربوطه می باید کارفرمای وی باشد اما نیازی نیست همان دانشگاه محل تحصیل وی باشد.

 

چنانچه متقاضی درخواست اقدام برای هر یک از انواع اسکیم های یاد شده از تاریخ 12 نوامبر2015 به بعد را دارد، می باید از یک موسسه آموزش عالی (HEI) بریتانیایی (دانشگاه و یا کالج) که مورد تایید (recognised body) باشد فارغ التحصیل شده باشد. این اشخاص نیازی به خروج ازکشور نداشته و می توانند ویزای تحصیلی خود را به کاری تغییر دهند. حتی آن دسته از اشخاصی که دوره short-term در یک موسسه آموزش عالی مورد تایید گذرانده باشند.

متقاضیانی که از یک کالج که دوره های pathway ارائه نمایند فارغ التحصیل شوند نیز می توانند برای Tier1 از نوع کارفرما و یا سرمایه گذار اقدام نمایند.

اشخاصی که ازمراکز تحصیلی غیر از آنانی که گفته شد فارغ التحصیل شده باشند، نیز می توانند برای اسکیم های کاری اقدام نمایند فقط نیاز به ترک خاک بریتانیا و ورود مجدد (entry clearance) دارند.

کارفرمایان Tier1-سرمایه گذار

آنانی که اجازه اقامت در انگلستان را به عنوان سرمایه گذار و یا استعدادهای خاص دارند از راه اندازی یک شرکت معافند و فقط می باید سرمایه مورد نیاز برای هزینه های مورد نظر را نشان دهند. حداقل شرط سنی 16 می باشد.

شخص می باید خود را به عنوان خویش فرما در HM Revenue & Customs  رجیستر نماید.

چنانچه شخص از خارج UK اقدام نماید می باید در حساب خود 3310 پوند و در داخل UK 945 پوند داشته باشد.

جهت اقدام برای نوع سرمایه گذار، می باید مبلغی به اندازه 1 میلیون پوند را جهت سرمایه گذاری و یا 2 میلیون پوند را به عنوان سرمایه اولیه شخصی و 1 میلیون پوند به عنوان وام در اختیار داشته باشند. از تاریخ 6 نوامبر 2016 این عدد به حداقل 2 میلیون پوند افزایش یافته است.

برای اقدام به عنوان استعداد خاص، می باید توسط یک مجموعه مورد تایید به عنوان استعدادی در زمینه های هنر، فرهنگ، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، علوم پزشکی، مهندسی و یا تکنولوژی دیجیتال شناخته شوند.

اگر شخص از فلوشیپ Research Council برخوردار شود، این سازمان به موسساتی که شخص تحت حمایت آنها درخواست کار می نماید کمک می نماید.

در بیشتر موارد، اگر شخص اجازه بودن در بریتانیا را تحت Tier4 داشته باشد می تواند فقط به عنوان خویش فرما به محض اجازه Home Office شروع به کار کند.

برای مهیا شدن برای شروع تجارت خود در بریتانیا، می توانید به سایت رسمی کنسولگری بریتانیا به نام 10 راه طلایی برای شروع تجارت در UK (‘Ten Golden Rules on starting a business in the UK’)مراجعه فرمایید.

 

اسکیم Tier2

در این نوع اسکیم، معمول ترین راه، اقدام برای ویزای جنرال Tier2 می باشد. بسته به شرایط استخدامی شخص، این طرح امکان اقامت تا 5 سال رابه شخص داده اما نیاز به اطمینان از کار مورد نظر قبل از اقدام برای ویزا از سوی کارفرما ضروری است.

 

اگر شخص قصد سوئیج نمودن از Tier4 به Tier2 را داشته باشد، می باید یک مدرک تحصیلی از UK اخذ نماید:

  • لیسانس
  • فوق لیسانس
  • درحال تحصیل دکتری
  • دکتری

دانشجویان دکتری باید 12 ماه از تحصیل را کامل کرده و واجد صلاحیت اخذ مدرک باشد.

 

شرایط اقدام

  • حامی: کارفرمای شما می باید به شما یک مدرک حمایتی(Certificate of Sponsership) ارائه نماید. حامی شما می باید خود جواز حمایتی Tier2 داشته باشد. click here for the official list of Tier 2 (General) licensed sponsors
  • حقوق سالانه: حقوق شخص باید قبل از پرداخت مالیات حداقل 20800 پوند باشد.
  • دانش زبان: اراده مدرک زبان در سطح B1 ویا داشتن مدرک لیسانس به زبان انگلیسی
  • تمکن مالی: داشتن حداقل 945 پوند در حساب بانکی برای 90 روز متوالی واجازه نامه کتبی از حامی که محل اقامت شخص را برای ماه اول تامین نماید.
  • مدارک دیگری که در لینک زیر آمده است

read the list of required documents

 

اسکیم Tier2

  1. Tier2 جنرال که در این مقاله به آن می پردازیم
  2. انتقال بین شرکتی که شامل آنانی می شود که از سوی یک شرکت چند ملیتی در خارج از بریتانیا که در بریتانیا شعبه ای دارد استخدام شده باشند
  3. ورزشکاران
  4. وزرای مزهبی

 

در جدول زیر می توانید خلاصه ای از انواع و شرایط اسکیم های کار پس از تحصیل در انگلستان را مشاهده فرمایید.

 

  Tier 2
عمومی
Tier 1 کارفرمای فارغ التحصیل Tier 1 کارفرما Tier 5 Tier 5 کار موقت
نوع ویزا پیشنهاد کاری حمایت کارفرمای مربوطه بی نیاز از پیشنهاد کاری بی نیاز از پیشننهاد کاری پیشنهاد کاری
شرایط پیشنهاد کاری از یک حامی Tier2 حمایت از سوی موسسه آموزسی سرمایه 50 هزاری و یا 200 هزار پوندی شرط سنی 18 تا 30 حامی Tier5
طول دوره اقامت با این نوع ویزا 5 سال یکساله با امکان تمدید 1 سال دیگر سه ساله با امکان تمدید 2 سال دیگر 2 سال تا 2 سال
امکان درخواست برای اقامت دائم بله بعد از 5 سال خیر بله بعد از 3 یا 5 سال خیر خیر
امکان اشتغال خارج از شغل خود بله تحت شرایطی بله خیر بله بله تحت شرایطی
امکان تمدید ویزا تا 1 سال تا 1 سال تا 2 سال خیر بسته به طرح Tier5
امکان داشتن همراه بله بله بله خیر بله

 

اسکیم تمدید دکتری

این طرح برای آن دسته از دانشجویانی که درحال اتمام دکتری در بریتانیا می باشند طراحی شده که به انان اجازه ماندن در بریتانیا را برای جستجو و شروع کار می دهد.

دانشگاه و یا کالجی که شخص در آن مقطع دکتری را می گذراند باید در دسته Tier4 بوده ودر لیست Annex5 راهنمای خط مشی Tier4 به عنوان مدرک تحقیقاتی مورد قبول باشد. درنظر داشته باشید مدرک فوق لیسانس که در Annex5 لیست شده اند برای تمدید دکتری مورد قبول نمی باشد.

تا قبل از 3 اوت 2015 این امکان وجود داشت تا با Pre-Tier 4 نیز اقدام شود.

 

 

Tier5-کار موقت

در این نوع اسکیم اشخاص می توانند بین 12 تا 24 ماه بسته به نوع اسکیمی که برای آن اقدام می نمایند ویا مدت زمانی که روی مدرک حمایتی بعلاوه 28 روز دریافت می نمایند، مشغول کار شوند.

اگر شخص یک پیشنهاد کاری از یکی از موارد زیر دریافت دارند، انگاه واجد شرایط Tier5 خواهند بود:

  • خلاقیت و ورزش
  • کارهای خیرخواهانه
  • کارهای مذهبی
  • مبادلات شخصیت های دولتی

متقاضیان می باید به مدت 90 روز متوالی مبلغ 945 پوند در حساب خود داشته باشند.

این نوع اسکیم شامل حال دانشجویان نمی شود مگر آنکه شخص تمام شرایط زیر را داشته باشد:

  1. اقامت شما در UK تحت ویزای Tier4 بوده باشد
  2. یک مدرک دانشگاهی مورد تایید UK را اخیرا اخذ نموده با شد
  3. درحال استفاده از ویزای Tier5 بوده که یا درحال گذرندان یک دوره آموزشی حرفه ای تحصیلات تکمیلی(postgraduate) بوده که ختم به مدرک تخصصی می شود و یا یک دوره 12 ماهه انترنشیپ را بلافاصله پس از تحصیلات خود می گذراند
  4. کارفرمای شما قصد استخدام شما در UK را به قبل از اتمام دوره آموزشی شما ندارد

در اکثر موارد شخص می باید خاک UK را ترک نماید و برای این ویزا اقدام نماید. تنها استثنا بر این شرط آنست که شخص با این ویزا قصد اخذ یک دوره آموزشی تخصصی و یا انترنشیپ را داشته باشد. اطلاعات بیشتر در UKCISA موجود می باشد.

 

جمع بندی

در این مقاله سع بر آن داشتیم تا با الهام از منابع رسمی UK اطلاعات دقیقی از انواع طرح های کار پس از تحصیل در انگلستان و شرایط کار پس از تحصیل در انگستان و قوانین ومدارک مورد نیاز برای کار پس از تحصیل در انگلستان را برای شما هموطنان عزیز تشریح نموده باشد که رهگشای دانشجویان عزیز که به دنبال کار پس از تحصیل در انگستان هستند باشد.

موسسه حقوقی ملک پور با بهره گیری از وکلا، کارشناسان و مشاورین خبره در امر مهاجرت، شما را در این مسیر یاری می نماید. در این مقاله سعی شد نکات کلی ای در باب کار پس از تحصیل در انگلستان ارائه گردد. در صورت نیاز به مشاوره با دفاتر وین موسسه حقوقی ملک پور و یا دفاتر همکار ما در ایران تماس حاصل نمایید و از امکان مشاوره رایگان تلفنی بهره مند گردید.




ادامه مطلب

[ شنبه 96/10/23 ] [ 11:13 عصر ] [ mie ]