سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی

تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی

 

تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی موضوعی است که در این مقاله کوتاه به بحث و تبادل اطلاعات در زمینه تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی 2018خواهیم پرداخت ، اینکه شرایط دانشجویان در زمان تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی چگونه خواهد بود ،

 

شرایطی از قبیل کیفیت تحصیل در ایتالیا و هزینه های تحصیل در ایتالیا و هزینه های زندگی در ایتالیا ، و اینکه یک دانشجوی مشغول به تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی به چه میزانی هزینه خواهد داشت ، و چه میزانی از هزینه های دانشجویان هنگام تحصیل در ایتالیا در مقاطع مختلف توسط دولت پرداخت خواهد شد ، و اینکه دانشجوی مشغول به تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی در هر مقطعی نیاز به چند ساعت کار در هفته خواهد داشت تا بتواند تمامی هزینه های مربوط به تحصیل در ایتالیا و زندگی در ایتالیا را تآمین نماید ، اینکه چه شرایطی لازم است تا دانشجوی متقاضی تحصیل در ایتالیا موفق به تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی گردد ، و چه مدارکی را باید جهت تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی دارا باشند و به دانشگاه و دولت ایتالیا ارائه نمایند تا موفق به تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی گردند.

 

فایل صوتی توضیحات آقای دکتر ملک پور در باب بورس تحصیلی ایتالیا

در میان تمامی کشورها و موقعیت های تحصیل و ادامه تحصیل در آنها ، تحصیل در ایتالیا به دلیل امکان تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی از جایگاه ویژه ای میان متقاضیان تحصیل در دنیا برخوردار می باشد ، و مسلمآ اشخاصی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند ، با هر میزان تمکن مالی ای که باشند باز هم امکان تحصیل به همراه بورسیه تحصیلی را نمیتوانند نادیده بگیرند ، آن هم امکان تحصیل در یکی از کشور های برتر اروپا و با دانشگاههای با رنک عالی در سطح جهانی ، روزانه تماسهای زیادی با دفاتر همکار موسسه حقوقی ملک پور در ایران گرفته می شود و اکثر افراد جویای شرایط مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلیمی گردند و شوق بسیاری از خود جهت تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی از خود بروز می دهند ، مشاوران موسسه حقوقی ملک پور مفتخرند تا در ارائه بهترین مشاوره در زمینه تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی در خدمت شما یاران همیشگی باشند .

 

در میان کشورهایی که از نظر علمی و صنعتی از جایگاه بالایی برخوردارند کشور ایتالیا از ویژگیهای منحصر به فردی برخوردار است پیشینه علمی ایتالیا در میان سایر کشورهای دنیا بسیار قوی و چشمگیر است از روم باستان می توان به عنوان یکی از قطبهای علمی و صنعتی دوران خود یاد کرد . کشور ایتالیا جایگاه قدیمی ترین دانشگاه فعال دنیا، دانشگاه بولونیا می باشد.هم اکنون ایتالیادر زمینه هنر، معماری و ساختمان جایگاه علمی ویژه ای را در بین معتبرترین دانشگاههای دنیا از آن خود کرده است . علاوه بر این کشور ایتالیا از ویژگی بسیار مهم دیگر برخوردار است که آنرا مقصد مورد علاقه بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا نموده است . هزینه تحصیل همواره یکی از مهم ترین مواردی است که علاقه مندان به تحصیل در انتخاب دانشگاه مورد نظر خود مورد توجه قرار می­دهند . سیستم آموزشی کشور ایتالیا به گونه ای طراحی شد که اکثر علاقه مندان به تحصیل قادر به تحصیل باشند و به دلیل عدم توانایی مالی از رسیدن به هدف خود باز نمانند . در این راستا دولت ایتالیا، استانهای مختلف و دانشگاهها کمک هزینه­های تحصیلی متعدد و متفاوتی را به علاقه مندان تحصیل در ایتالیا ارائه می­دهند، این کمک هزینه ها در مقاطع لیسانس، فوق لیسانیس و دکتری به متقاضیان تعلق می­گیرد و مقدار آن به گونه ای در نظر گرفته شده تا هزینه تحصیل دانشجو در ایتالیا تا حد زیادی پوشش داده شود و در بسیاری از کمک هزینه ها نه تنها هزینه تحصیل در ایتالیا بلکه هزینه زندگی دانشجو در ایتالیا را نیز پوشش می­دهد . نکته جالب توجه اینکه در کنار دریافت کمک هزینه تحصیلی دانشجو ، اجازه کار به مدت 10 ساعت در هفته برای مقطع لیسانس و 20 ساعت در هفته برای مقطع فوق لیسانس را دارا می باشد که معمولاً دستمزدی در حدود 8 تا 10 یورو برای هر ساعت کار دریافت می­کنند . دانشجویان مقطع دکتری در کنار دریافت بورس از ایتالیا در صورت اثبات توانایی علمی خود قادر به دریافت پروژه های علمی و صنعتی با همراهی و کمک استاد مشاور خود خواهند بود که معمولاً دستمزد ماهانه 1200 تا 1500 یورو را در پی خواهد داشت .

از اشکالاتی که ویزای تحصیلی ایتالیا دارد ، آنست که متاسفانه برخلاف اکثر کشورهای دیگر ، اجازه بردن همراه به دانشجوی متقاضی تحصیل در ایتالیا نخواهند داد ، حال چه این دانشجو در مقطع لیسانس در حال تحصیل باشد و چه در مقطع دکترا ، و این ایرادیست که متقاضیان متآهل را وادار به انجام اینکار می نماید که برای هر نفر از افراد خانواده به طور جداگانه جهت تحصیل و ادامه تحصیل در ایتالیا اقدام نمایند ، و با دید خوشبینانه منتظر جواب مثبت ویزای دانشجویی همه افراد خانواده بمانند ، اما گاهآ دیده شده که با دادن ویزای دانشجویی ایتالیا به برخی از افراد نیز مخالفت شده . از دیگر مشکلاتی که ممکن است در هنگامتحصیل در ایتالیا برای متقاضی پیش آید ، اینست که ایتالیا در حال حاضر وضع اقتصادی خوبی ندارد و پیدا کردن کار در ایتالیا مشکل خواهد بود ، لیکن برای کسانیکه از بورسیه تحصیلی ایتالیا بهره مند گشته و موفق به تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی می گردند ، بسته به میزان کمک هزینه ای که دریافت می نمایند اغلب نیازی به کار کردن نخواهند داشت ، لیکن پس از فارغ التحصیلی اگر به اخذ اقامت دائمی کشورها علاقمند باشند ، بهتر است که در کشورهایی که از نیروی کار و تحصیلکرده استقبال می نمایند به دنبال کار بگردند و با دارا بودن مدرک تحصیلی از دانشگاههای خوب ایتالیایی شانس بالایی در پیدا کردن کار در کشورهای دیگر خواهند داشت .

 

اکثر دانشجویان ایرانی با شناخت دقیق قوانین و شرایط اخذ این بورسیه های تحصیلی ایتالیا و کمک هزینه ­های تحصیلی ایتالیا قادر به دریافت آن خواهند بود . موسسه حقوقی ملک پور با سالها تجربه و استفاده از کارشناسان حقوقی خود که اغلب در کشورهای موردنظر حضور دارند و به قوانین و روشهای صحیح دریافت بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی اشراف دارند، آماده مشاوره و راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی می باشد. همانگونه که اشاره شد انواع مختلفی از بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی در کشور ایتالیا ارائه می شود مقدار کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه تحصیلی در ایتالیا برای تحصیل در ایتالیا به همراه بورس تحصیلی بنا به مقطع تحصیلی و شرایط دانشجو و منبع ارائه دهنده کمک هزینه و بورسیه تحصیلی متفاوت خواهد بود .

 

همچنین ایتالیا برای دانشجویان خارجی که علاقه مند به تحصیل در کشور ایتالیا به همراه بورس تحصیلی هستند بورسیه های تحصیلی ویژه ای در نظر گرفته که از 2500 تا 5000 یورو در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس که در مواردی بورسیه های تحصیلی 000/10 یورویی هم شامل این دانشجویان می گردد وبورسیه های تحصیلی از 8000 تا 13700 یورو برای دانشجویان مقطع دکتری می باشد .

 

برای دریافت این کمک هزینه و بورسیه های تحصیلی دانشجویان باید شرایطی را احراز کنند که مهم ترین آنها می توان به سطح درآمد دانشجو یا شخصی که دانشجو تحت تکفل وی می باشد اشاره کرد، فرد متقاضی می بایست با ارائه مدارکی نشان دهد که قادر به پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی خود در ایتالیا نمی باشد . کارشناسان حقوقی موسسه حقوقی ملک پور، با بررسی شرایط علمی و مالی متقاضی وی را به گونه ای راهنمایی می کنند تا موفق به تحصیل در ایتالیا به همراه بورسیه تحصیلی و حتی در مواردی به صورت کاملاً رایگان گردد.

 

در مورد کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه های تحصیلی ایتالیا که در کشور ایتالیا ارائه می شود ،  اطلاع از قوانین و شرایط اعطای بورسیه تحصیلی در ایتالیا نیز نقش موثری در دستیابی به بهترین نوع کمک هزینه تحصیلی و بورسیه های تحصیلی ایتالیا خواهد داشت برای مثال دانشجویان دکتری با توجه به شرایطی علاوه بر کمک هزینه 13700یورویی می توانند از کمک هزینه و بورسیه DSUایتالیاهم استفاده کنند.

 

در کنار بورسیه های تحصیلی ایتالیا و کمک هزینه های مختلف نکته دیگری که دانشگاههای ایتالیا را جزء اولین کشورهای مورد علاقه دانشجویان بین المللی قرارداده امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا می باشد، به گونه ای که ایتالیا از نظر ارائه رشته های مختلف در سطوح مختلف که به زبان انگلیسی ارائه می شود در میان کشورهای غیر انگلیسی زبان در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد و این امر برای دانشجویان که تحصیل به زبانی غیر از انگلیسی را سد راه ادامه تحصیل خود می بینید بسیار جذاب و مناسب خواهد بود.اگر مایل به ادامه تحصیل در کشوری با سطح رفاه اجتماعی بالا و دانشگاه هایی با رنکینگ بالای جهانی و با هزینه  تحصیل بسیار پایین هستید جهت مشاوره، با وکلای متخصص موسسه حقوقی ملک پور در وین و یا دفاتر همکار ما در ایران تماس بگیرید و از مشاوره تلفنی رایگان با وکلا و مشاوران موسسه حقوقی ملک پور در مورد مهاجرت به ایتالیا و مهاجرت تحصیلی به ایتالیا بهره مند شوید. و در صورت نیاز می توانید با تعیین وقت حضوری از مشاوره حرفه ای با وکلا و مشاورین حقوقی دفاتر همکار موسسه حقوقی ملک پور بهره مند گشته و به کمک آنان بهترین راه مهاجرت را برای خود برگزینید .




ادامه مطلب

[ شنبه 96/10/30 ] [ 6:55 عصر ] [ mie ]