سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان و شرایط 2018 مهاجرت تحصیلی به آلمان و تحصیل در آلمان و هزینه های مهاجرت تحصیلی به آلمان و مدارک مورد نیاز مهاجرت تحصیلی به آلمان را در این مقاله برای شما متقاضیان عزیز مهاجرت تحصیلی به آلمان را شرح می دهیم تا دید دقیق تری نسبت به این امر داشته باشید.مهاجرت تحصیلی به آلمان از طرق مختلفی انجام می پذیرد که در ادامه آن را شرح میدهیم.
برای مهاجرت تحصیلی به آلمان باید دقت داشته باشید بسیاری از دانشجویان به علت عدم اطلاع از قوانین مهاجرتی در این زمینه به علل مختلف به رشته و دانشگاه مورد نظر و بورسیه تحصیلی در آلمان نمی رسند،  اخذ اقامت آلمان از طریق مهاجرت تحصیلی به آلمان یکی از مناسب ترین راه های رسیدن بهتابعیت آلمان است که باید در این زمینه با متخصصین امر ، وکیل مهاجرتی اروپایی و مجرب مشورت نمایید تا به نتیجه دلخواه و مورد نظر دست پیدا کنید . وکلای مهاجرت و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی ملک پور آماده­ی کمک به شما متقاضیان عزیز هستند.

داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی از دانشگاه های ایران یکی از مهمترین نکاتی است که مورد سوال بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان است ، اینکه مدرک شما از چه دانشگاهی از ایران باشد برای مهاجرت تحصیلی به آلمان بسیار نکته مهم و حائز اهمیتی است ، امروزه دانشگاه های آلمان به دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی کمتر رغبت نشان داده و در بعضی از دانشگاه های این کشور پذیرش می کنند .

در باب مهاجرت تحصیلی به آلمان هزینه های تحصیل در کشور آلمان به صورت رایگان است و باید دقت بفرمایید که متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان نه اینکه هیچ مبلغی را پرداخت نکنند بلکه باید گفت تقریباً  شاید مبلغ ترمی 400 تا 500 یورو باید به دانشگاه برای خدمات تحصیلی و دانشجویی پرداخت شود و این هزینه تحصیل در آلمان به عبارتی در مقایسه تمام کشور هایی اروپایی رایگان است . در مورد هزینه های زندگی در آلمان باید خاطر نشان کرد که ماهیانه دانشجویان حدود 900 تا 1200 یورو برای زندگی دانشجوی خوب و متوسط هزینه خواهند داشت ولکن این هزینه زندگی بستگی به سبک زندگی متقاضیانمهاجرت تحصیلی به آلمان خواهد داشت . نکته حائز اهمیت در مهاجرت تحصیلی به آلمان این است که دانشجویان در حین تحصیل از اجازه کار قانونی برخوردار اند و دانشجویان می توانند به کار دانشجویی در این کشور مشغول باشند و ساعتی تقریباً 8 تا 12 یورو بسته به کار درآمد داشته باشند و بخشی از هزینه های زندگی خود را پرداخت نماییند . نکته دیگر در بحث مهاجرت تحصیلی به آلمان امکان اخذ اقامت پس از تحصیل در آلمان است که متقاضیانمهاجرت تحصیلی به آلمان می توانند پس از فارغ التحصیل شدن در این کشور اقامت داشته باشند و از مزایایی چون امکان اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع بالاتر و امکان پیدا کردن کار در این کشور و اقدام جهت طرق مختلف قانونی دیگر است . این بدین معنا است که دانشجویان متقاضی مهاجرت تحصیلی به آلمان  به راحتی می تواند پس از تحصیل به فکر تابعیت آلمان باشند .

مجوز اقامت فارغ­ التحصیلان

پس از اتمام تحصیلات خود در آلمان صمیمانه از شما دعوت می­شود که دانش و تخصص خود را در آلمان به درستی بکار ببندید. در مقاله­ی حاضر اطلاعاتی را درباره­ی شرایط اقامت شرح می­دهیم.

دانشجویان کشورهای غیراتحادیه اروپا

کشور آلمان مجوزهای اقامتی بسیار جالبی را از طریق پذیرش شغلی که با تحصیلات شما مرتبط است در اختیارتان می­گذارد. در راستای کسب اطلاعات در باب مهاجرت تحصیلی به آلمان توجه به نکات زیر الزامیست.

مرحله­ی 1: مجوز اقامت ضمن کاریابی

شما می­توانید ضمن کاریابی براساس مهارت­ها و تحصیلات خود در دفتر محلی ثبت اتباع خارجی برای یک مجوز اقامت 18 ماهه درخواست بدهید.

در طول این 18 ماه می­توانید از طریق هر نوع اشتغالی خود را از لحاظ مالی تأمین کنید و در جست­وجوی شغل مورد نظر خود باشید.

فایل صوتی توضیحات آقای دکتر ملک پور در باب مهاجرت تحصیلی (ارشد،بازرگانی) به آلمان

 

اگر پیش از فارغ­التحصیلی شغل مورد نظر خود را یافته­اید می­توانید از این مرحله گذر کنید و محض اینکه امتحانات نهایی خود را قبول شدید می­توانید برای مجوز اقامت درخواست بدهید.

به این ترتیب معمولاً به شرایط و مدارک زیر نیاز خواهید داشت

  • گذرنامه
  • آخرین مدرک تحصیلی: از آنجا که صدور مدرک ممکن است کمی زمان ببرد، یک گواهی رسمی از دانشگاه به شما داده می­شود و این گواهی نشان می­دهد که شما با موفقیت تحصیلات خود را به پایان رسانده­اید. دفتر امتحانات گروه آموزشی یا دانشکده­ی شما مدرک «Nachweis» را صادر خواهد کرد. این مدرک باید دارای مهری رسمی باشد.
  • مدرکی که ثابت می­کند شما دارای بیمه­ی سلامت هستید. با اداره­ی بیمه­ی سلامت خود تماس گرفته و از آن­ها بخواهید که گواهی بیمه­ی سلامت برای شما صادر کند.
  • مدرک ضمانت مالی (به عنوان مثال اظهارنامه­ی بانکی یا مدرکی که نشان بدهد کمک هزینه­ی تحصیلی به شما اعطا شده است)

اگر قادر نباشید توانایی خود را جهت تأمین امرار معاش ثابت کنید، ارائه­ی یک تعهدنامه راه حل جایگزین بشمار می­رود. ضمانت­نامه تمام هزینه­های شما را در طول اقامت در آلمان در بر می­گیرد. شخص ضامن باید صالح و دارای اعتبار باشد.

ما پیشنهاد می­کنیم از دفتر محلی ثبت اتباع خارجی بپرسید که چه مدارکی را جهت درخواست باید ارائه دهید. برخی دفاتر اطلاعاتی را در این زمینه در اینترنت در اختیار عموم قرار می­دهند.

 

مرحله­ی 2: مجوز اقامت جهت اشتغال

به محض اینکه یک پیشنهاد کاری مرتبط با مهارت­های خود یافتید می­توانید انتخاب کنید که آیا قصد دارید درخواست مجوز اقامت آلمان یا کارت آبی اتحادیه اروپا برای مرحله­ی بعدی اقامت خود بدهید یا خیر؟ این دو نوع مجوز اقامت دارای شرایط متفاوتی هستند که در زمینه ی مهاجرت تحصیلی به آلمانبه درک بیشتر این موضوعات کمک مبکنند.

باتوجه به اینکه چه برنامه­ای برای آینده­ی خود دارید، مجوز اقامت آلمان یا کارت آبی اتحادیه اروپا می­تواند برای شما مناسب باشد. اگر قصد دارید در آینده در کشوری دیگری در اتحادیه اروپا زندگی و کار کنید، برای شما کارت آبی اتحادیه اروپا مناسب­تر از مجوز اقامت آلمان است.

ازآنجا که انتخاب مجوز اقامت نسبتاً به وضعیت شخصی خود شما بستگی دارد با دفتر ثبت اتباع خارجی در محلی که درخواست می­دهید مشورت کنید.

حتی اگر پیشنهاد کاری شما به صورت پاره­وقت باشد، امکان اخذ مجوز اقامت وجود دارد. از سوی دیگر بسیار مهم است که حقوق مورد نظر امرار معاش شما را تأمین کند. تصمیم مربوطه به کلی به مقامات مهاجرتی محل شما بستگی دارد.

ما پیشنهاد می­کنیم از دفتر محلی ثبت اتباع خارجی بپرسید که چه مدارکی را جهت درخواست باید ارائه دهید. برخی دفاتر اطلاعاتی را در این زمینه در اینترنت در اختیار عموم قرار می­دهند.

مجوز اقامت آلمان یا کارت آبی اتحادیه اروپا که امکان اشتغال را برای شما فراهم می­کند ابتدا با اعتبار زمانی محدودی صادر می­شود. اگر به اشتغال خود ادامه دهید و قصد داشتید مجوز خود را تمدید نمایید بدون هیچ مشکلی قادر خواهید بود که این کار را انجام دهید.

دو سال پس از صدور مجوز اقامت کار آبی اتحادیه اروپا یا آلمان می­توانید برای مجوز اقامت دائم درخواست بدهید، این یعنی مجوز اقامت بدون هیچ گونه محدودیت زمانی.

از این رو باز هم باید در آلمان به کاری اشتغال داشته باشید.

آیا قصد دارید مدتی طولانی در خارج از کشور اقامت داشته باشید؟ اگر دارای کارت آبی اتحادیه اروپا باشید معمولاً می­توانید به مدت حداکثر 12 ماه بدون اینکه کارت آبی شما باطل شود در خارج از آلمان باشید.

اگر دارای مجوز اقامت آلمان باشید معمولاً می­توانید به مدت حداکثر 6 ماه بدون اینکه مجوز باطل شود در خارج از آلمان باشید.

به هر حال به شما پیشنهاد می­کنیم که پیش از خروج از آلمان برای هر مدت زمانی با دفتر محلی اتباع خارجی مشورت نمایید. اگر قصد دارید بیش از 12 یا 6 ماه را در خارج از آلمان سپری کنید باید از اداره ثبت اتباع خارجی مجوز اخذ کنید. بدون این اجازه قادر نخواهید بود دوباره وارد آلمان شوید.

 کارت آبی اتحادیه اروپا در اختیار متخصصین و دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قرار می­گیرد. وجود این کارت از دشواری فرآیند کار پس از تحصیل در آلمان کاسته است.

برخی از ویژگی­های برجسته­ی این کارت عبارتند از

  • تضمین شرایط کاری و حقوق برابر برای اتباع
  • جابه­جایی آزادانه در منطقه­ی شنگن
  • فراهم نمودن برخی حقوق اقتصادی اجتماعی شامل مزایای بیکاری
  • بهبود روند پیوستن به خانواده
  • دارای مقرراتی برای اقامت دائم
  • آزادی مشارکت

شرایط لازم جهت اخذ کارت

  • تبعه­ی غیراتحادیه اروپا باشید
  • تحصیل کرده یا ماهر و متخصص
  • دارای قرارداد کاری یا پیشنهاد کاری با حداقل حقوق سالانه­ی 49800 یورو باشید. استثناهایی برای دانشمندان، ریاضیدانان، مهندسین، پزشکان و متخصصین فناوری اطلاعات وجود دارد.
  • یک مدرک دانشگاهی از دانشگاهی در آلمان داشته باشید.

 

در پایان لازم به ذکر است که مهاجرت تحصیلی به آلمان و تحصیل در آلمان شرایط خاصی دارد ، شما دانشجویان متقاضی مهاجرت تحصیلی به آلمان باید تمام قوانین مهاجرتی و تمام شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در آلمان و همچنین بورسیه تحصیلی دانشگاه های این کشور را بدانید و پس از آلمان اقدام بهمهاجرت تحصیلی به آلمان نمایید . در این زمینه بسیاری از افراد سودجو مطالبی را عنوان خواهند کرد ولکن پیشنهاد می شود قوانین مهاجرتی و مهاجرت تحصیلی به آلمان را از وکیل مهاجرتی و وکلای برجسته موسسه حقوقی ملک پور در وین و یا دفاتر همکار ما در ایران کسب اطلاع نمایید.




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 96/9/30 ] [ 3:50 عصر ] [ mie ]